برخورد با دفاتر سودجو و مجریان تور زلزله

تصویر روز: مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران از برخورد با متخلفان و سودجویانی که به بهانه «گردشگری سیاه» به برگزاری تور بازدید از مناطق زلزله‌زده غرب ایران اقدام کرده‌اند، خبر داد.

به گزارش ایسنا، در پی انتشار خبری مبنی بر برگزاری تور به مناطق زلزله‌زده با عنوان «گردشگری سیاه در فضای مجازی»، رجبعلی خسروآبادی اعلام کرد: با توجه با اعلام ممنوعیت تردد خودروهای غیرمجاز در مناطق زلزله‌زده توسط رییس پلیس راهور ناجا، برگزاری هرگونه تور و بازدید از این مناطق بدون هماهنگی امکان‌پذیر نبوده و با دفاتر متخلف برخورد می‌شود.

وی گفت: براساس دستورالعمل صادر شده به منظور امدادرسانی هرچه سریع‌تر به مناطق زلزله‌زده و ممانعت از تجمع افراد فاقد مسؤولیت در این مناطق، پلیس راه اجازه تردد وسایل نقلیه فاقد مسؤولیت در محورهای منتهی به مناطق زلزله‌زده را نخواهد داد و فقط سازمان‌های امدادی کشور مثل هلال احمر، سپاه، ارتش و نیروی انتظامی در مناطق زلزله‌زده اجازه حضور دارند و مشغول عملیات امداد و نجات هستند، هرگونه حضور فیزیکی غیرضروری در منطقه باعث اختلال در امر ترافیک بوده و روند خدمات‌رسانی را با مشکل مواجه خواهد کرد.

او همچنین اظهار کرد: براساس ابلاغ‌ها و اطلاع‌رسانی‌های مکرر، تمام دفاتر و شرکت‌ها به عقد قرارداد اعلامی از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با مسافر موظف‌اند در آن قرارداد تمام خدمات قابل ارائه به مسافران و گردشگران از جمله درج تاریخ رفت و برگشت و همچنین ساعت اعزام باید مشخص باشد که تامین این شرایط در تور مناطق زلزله زده غیر ممکن است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تهران، خسروآبادی گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر برگزاری این تور توسط دفاتر پایتخت مشاهده نشده، ولی در صورت مشاهده با دفاتر متخلف برخورد خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *