بمب ترامپ بین بازیگران منفجر شد

تصویر روز: «رابرت دنیرو» بازیگر سرشناس هالیوودی از مخالفان سرسخت «دونالد ترامپ» بود که حالا بعد از برگزیده شدن او به عنوان رییس جمهور آمریکا، نظرش را ملایم‌تر کرده است؛ البته او تنها چهره ‌ مشهوری نیست که به این اتفاق واکنش نشان داده است.

«رابرت دنیرو» هنرپیشه باسابقه هالیوودی که پیش از این از هیچ توهینی به «دونالد ترامپ» فروگذار نکرده بود، پس از انتخاب او در سمت رییس جمهور آمریکا، گفت: دیگر نمی‌توانم با مشت توی صورتش بکوبم. او الان رییس جمهور است.

بمب ترامپ بین بازیگران منفجر شد

او که در ویدیویی جنجالی به تندی بر نامزد حزب جمهوری‌خواه تاخت و او را با الفاظی همچون احمق، بلای طبیعی، مایه آبروریزی کشور و… خطاب کرد، اخیرا گفت: باید دید «ترامپ» چه می‌خواهد بکند.

«جیمی کیمل» مجری معروف شبکه «ای. بی. سی» در گفت‌وگو با «دنیرو» از او پرسید: هنوز هم می‌خواهی با مشت به صورتش بکوبی؟ فکر می‌کنم برای این کار دستگیرت کنند.

بازیگر «گاو خشمگین» هم در پاسخ گفت: الان دیگر نمی‌توانم این کار را بکنم. «ترامپ» حالا دیگر رییس جمهور شده و من باید به جایگاه او احترام بگذارم… فقط می‌خواهم ببینم چه می‌خواهد بکند و برخی مسائل خاص را چطور جلو می‌برد. همان‌طور که می‌بینیم در شهرهای بسیاری تعداد زیادی از مردم ناراحت و معترض هستند.

«کیمل» در ادامه پرسید: من مطمئنم رییس جمهور «اوباما» وقتی دید زیاد حمایت نشده، براساس تجربه شخصی‌اش حرف زد. او می‌گوید: ما مجبوریم… می‌دانید همه ما در یک تیم هستیم. اما ممکن است گاهی هم‌تیمی‌ها هم توی صورت هم مشت بزنند.

«دنیرو» در جواب او گفت: شاید «اوباما» وقتی او (ترامپ) ‌ را ببیند، این کار را بکند.

این هنرپیشه در پایان به شوخی گفت که شاید مجبور شود از حق شهروندی‌اش در ایتالیا استفاده کند و به آنجا برود.

بازیگر فیلم «راننده تاکسی» تنها کسی نبوده که پس از مشخص شدن نتیجه انتخابات، نظرش را در مورد «ترامپ» تغییر داده است. «مایلی سایرس» که در اینستاگرام خود نوشته بود: «اگر ترامپ رییس جمهور شود، ‌ من از این کشور می‌روم»، ‌جدیدا اعلام کرده: اگر بخواهیم ترامپ ما را بپذیرد، ‌ ما هم باید ریاست جمهوری او و قولش برای یکپارچه کردن ملت و بزرگ کردن آمریکا را قبول کنیم.

نتیجه شوکه‌کننده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا واکنش‌های بسیاری را در میان چهره‌های سرشناس هنری در پی داشته است. «جنیفر لارنس» بازیگر اسکاری فیلم‌های «بازی بقا» مقاله‌ای در این‌باره نوشته و مردم را به تبدیل کردن ترس و خشم‌شان به امید، توصیه کرده است.

«لارنس» در بخشی از مقاله خود آورده است: اگر نگران سلامتی کره زمین هستید، دنبال راه‌حل‌هایی باشید برای محافظت از آن. اگر نگران خشونت نژادی هستید، ‌بیشتر از همیشه عاشق همسایه‌تان باشید، ‌مهم نیست آن‌ها به چه اعتقاد دارند یا به که رأی داده‌اند. اگر می‌ترسید یک دیوار ما را دچار بحران دیگری کند، پس دست به کار شوید و مقابلش بایستید.

این بازیگر ۲۶ ساله همچینین نوشت: اگر زن هستید و نگرانید صرف‌نظر از این که چقدر سخت کار می‌کنید یا چقدر یاد می‌گیرد، همیشه یک سد شیشه‌ای برایتان وجود داشته باشد… واقعا نمی‌دانم چه باید بگویم. نمی‌دانم اگر جای شما بودم به دخترم چه می‌گفتم.

او در پایان نوشته‌اش از مردم خواسته امید داشته باشند و الهام‌بخش دیگران شوند: نگذارید این شکستتان دهد. بگذارید این اتفاق خشمتان را شعله‌ور کند! باعث حرکت شما شود! بگذارید این مساله آتشی باشد که پیش از این نداشته‌اید. نترسید، صدایتان را بالا ببرید!

«الک بلدوین» بازیگر که در «برنامه زنده شنبه شب» نقش «دونالد ترامپ» را ایفا کرد و رکورد تعداد تماشاگران این برنامه را شکست، از انتخاب شدن نامزد جمهوری‌خواهان تاسف و دلسردی خود را ابراز کرده، اما مردم را به تمرکز روی خانواده‌هایشان توصیه کرده است.

«بلدوین» پیش از اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در توییترش نوشت: تاجر میلیاردر جمهوریخواه به پیروزی در رقابت نزدیک می‌شود و بازارهای جهانی دارد از هم می‌پاشد. آمریکایی‌ها، او متعلق به همه شماست. او متعلق به همه شماست.

این بازیگر پس از معرفی شدن «ترامپ» به عنوان پیروز میدان انتخابات گفت: فکر می‌کنم حالا باید تمرکزمان را روی خانواده‌هایمان بگذاریم، آن‌هایی که در زندگی‌مان هستند و به ما اهمیت می‌دهند را دوست داشته باشیم و همچنین به سلامتی، ‌کار و ایمانمان اهمیت دهیم. سیستم سیاسی آمریکا در هم شکسته است. مدتی از آن فاصله بگیرید. همان‌طور که «کوریولانوس» گفته: دنیایی در جای دیگر هست.

کم نیستند چهره‌های مشهوری که خشم خود را از رییس جمهور شدن «ترامپ» در شبکه‌های مجازی ابراز کرده‌اند؛ ‌«کریس ایوانز» شب برگزیده شدن «ترامپ» را «یک شب خجالت‌آور برای آمریکا» خوانده است. «شر» خواننده معروف با چشمانی اشکبار گفت: دنیا همیشه یک‌جور نمی‌ماند. «مدونا» توییت کرد: ما هرگز تسلیم نمی‌شویم.

«کیتی پری» هم که انگار از شنیدن خبر پیروز شدن «ترامپ» در انتخابات شوکه شده بود، چندین توییت پست کرده و نوشته است: ما هرگز ساکت نمی‌نشینیم. گریه نه، ‌حرکت کنید. ما ملتی نیستیم که بگذاریم نفرت بر ما حکم براند.

«آرون سورکین» فیلمنامه‌نویس و کارگردان معروف هم در نامه‌ای که به دخترش نوشته بود، ابراز تاسف خود از این اتفاق را این‌گونه بیان کرد: ما آبروی خودمان را جلوی بچه‌هایمان و دنیا بردیم. دیشب دنیا به نحوی تغییر کرد که من نمی‌توانم در برابرش از خودمان محافظت کنم. این احساس وحشتناکی برای یک پدر است.

«ریکی جرویس» کمدین مشهور هم در توییترش نوشت: فکر می‌کنم حالا دیگر برکسیت آنقدرها هم بد به نظر نمی‌آید.

«میا فارو»ی بازیگر توییت کرده: ما باید برای عدالت، آزادی، ‌علم و عدالت استقامت کنیم.

«جی. کی رولینگ» نویسنده انگلیسی رمان‌های «هری پاتر» هم که بارها در توییتر خود به «ترامپ» حمله کرده بود، این‌بار نوشت: ما کنار هم می‌ایستیم. ما پشت افراد آسیب‌پذیر ایستاده‌ایم.

با این حال هنرمندانی هم هستند که از انتخاب شدن «ترامپ» ابراز خوشحالی کرده‌اند؛ «استفن بلدوین» بازیگر در توییتر خود نوشته: افتخار می‌کنم که بخشی از این تاریخ شگفت‌انگیز بوده‌ام.

«استیون سیگال» هم توییت کرده: این پیروزی چشمگیر بر رقیب را به «دونالد ترامپ» تبریک می‌گویم. منتظرم تا دوباره آمریکا را به اوج برسانی!

«الن دیجنرس» مجری و صداپیشه شناخته‌شده آمریکایی نیز گفت: مردم خیلی در مورد این رقابت پرشور بوده‌اند و به نظر من، دلیل آن عشق به کشورمان است. ما فقط در مورد این که چه چیزی برایمان بهترین است، اختلاف نظر داریم. من اعتقاد دارم ما می‌توانیم کنار هم باشیم چون اگر برچسب‌ها را کنار بگذاریم، می‌بینیم که بیشتر شباهت داریم تا تفاوت.

«مارگارت اتوود» نویسنده کانادایی نیز متن فیلسوفانه‌ای را منتشر کرده: آمریکایی‌های عزیز، ‌ در طول زمان همه چیز درست می‌شود (چقدر زمان می‌برد؟ خواهیم دید) یادتان باشد شما بدتر از این را از سر گذرانده‌اید.

اتفاق دیگری که پس از معرفی «ترامپ» به عنوان رییس‌ جمهور بعدی ایالات متحده آمریکا رخ داده، ‌واکنش‌های تند و طعنه‌آمیز کاربران طرفداران او نسبت به هنرمندانی است که ادعا کرده بودند اگر «ترامپ» پیروز شود، به کانادا مهاجرت می‌کنند.

به گزارش ایسنا «لنا دانهم» یکی از این بازیگران بوده که گفته است: من خیلی‌ها را می‌شناسم که این تهدید را کرده‌اند اما من واقعا این کار را می‌کنم. من یک جای دوست‌داشتنی در ونکوور می‌شناسم و می‌توانم کارم را هم همانجا ادامه دهم.

برخی از هواداران «ترامپ» در فضاهای مجازی نوشتند: بازنده اصلی کاناداست! به نظر می‌رسد «لنا دانهم» را به دست آورده‌اند.

کاربران طرفدار «ترامپ» برای «ایمی شومر»، «شر» و «مایلی سایرس» هم که چنین ادعایی کرده بودند، نوشتند: کانادا چطور است؟ برای ساک بستن کمک نمی‌خواهی؟

«ریکی جرویس» هم در این‌باره گفته است: تنها مساله خنده‌دار این است که آن بازیگران یا باید به کانادا بروند، یا دروغگو می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *