بهترین فیلم ۲۰۱۵ انتخاب شد

تصویر روز: تهیه‌کنندگان سینمای هالیوود «رکود بزرگ» به کارگردانی آدام مک کی را به عنوان بهترین فیلم سال ۲۰۱۵ برگزیدند.

انجمن تهیه‌کنندگان سینمای آمریکا علاوه بر این بهترین انیمیشن، بهترین فیلم مستند و بهترین سریال درام سال را نیز انتخاب کردند.

در این مراسم که در سایه هیاهوی نامزدهای سفیدپوست اسکار برگزار شد، انیمیشن «پشت و رو» به کارگردانی پیت داکتر از استودیوی پیکسار عنوان بهترین انیمیشن سال را از آن خود کرد، مستند «ایمی» به کارگردانی آصف کاپادیا بهترین مستند سال شد و سریال «بازی تاج و تخت» به عنوان بهترین سریال درام سال برگزیده شد.

در سال‌های گذشته معمولا فیلمی که جایزه بهترین فیلم انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا را از آن خود کرده، در نهایت برنده جایزه اسکار نیز بوده است. به گزارش خبر ان لاین مراسم جوایز سینمایی اسکار با شرکت تهیه‌کنندگان، کارگردانان و بازیگران سینما ۲۸ فوریه در دالبی‌تئاتر هالیوود برگزار خواهد شد.

اما مراسم اسکار امسال در سایه جنجال عدم حضور بازیگران سیاه‌پوست در میان نامزدهای نهایی اسکار قرار گرفته است. عدم حضور نامزدهای رنگین‌پوست در میان نامزدهای نهایی اسکار برای دومین سال پیاپی با اعتراض بسیاری از بزرگان سینما روبه‌رو شد.

دد گاردنر تهیه‌کننده فیلم «رکود بزرگ» در زمان سخنرانی خود برای دریافت جایزه این موضوع را تصدیق کرد. او در این باره گفت : «بله، ما یک مشکل حقیقی داریم. ما باید داستان‌هایی روایت کنیم که منعکس‌کننده دنیای واقعی و کشور ما باشند.»

البته او تنها کسی نبود که معتقد بود فیلمسازان باید با این مسئله روبه‌رو شوند.

شاندا ریمس سازنده سریال «آناتومی گری» نیز نیاز به تنوع بیشتر را مطرح کرد، و رئیس انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا نیز گفت که صنعت سینما باید در این باره تصمیمی آگاهانه بگیرد.

آکادمی علوم و هنرهای سینمایی جمعه در پاسخ به این اعتراض‌ها اعلام کرد که تا سال ۲۰۲۰ تعداد اعضای زن و اقلیت را دوبرابر خواهد کرد. البته این تغییرات بر رای‌گیری جوایز اسکار امسال تاثیری نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *