جهان در ۱۲ ساعت گذشته

🔴انگلیس:
//چهار انفجار تروریستی در لندن رخ داد.
// حدود ۲۰ زخمی به بیمارستان های لندن انتقال داده شدند.
// ۲تن از عاملان حمله نزدیک «پل لندن» به ضرب گلوله نیروهای پلیس لندن کشته شدند.
//ساکنان محلی نزدیک پل لندن گفتند صدای شلیک تیر را در نزدیکی پل شنیده‌اند.
//یک خودرو افراد پیاده را در پل لندن زیر گرفت.

🔴آمریکا:
//حملات تروریستی لندن بهانه ای شد تا بار دیگر رئیس جمهور آمریکا در تازه ترین توئیت خود از اقدامات مهاجرستیزانه خود دفاع کند.
//هزاران نفر روز شنبه با شرکت در تظاهرات در آمریکا از دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور خواستند درباره مداخله روسیه که او را در اوایل دوره ریاست جمهوری خود با مشکل رو به رو کرده و به عقیده معترضان به «نماد ریاست جمهوری فاجعه بار» تبدیل شده است شفاف سازی کند.

🔴عراق:
//بیش از ۸۰۰ غیرنظامی از مناطق تحت اشغال عناصر داعش در غرب موصل فرار کردند.

🔴عربستان سعودی:
//وزیر امور خارجه عربستان سعودی به منظور دیدار با مقامات مصر و رایزنی های سیاسی مهم درباره مسایل دوجانبه و تحولات منطقه روز یکشنبه راهی قاهره می شود.

🔴سوریه:
//شمار قربانیان گلوله باران مناطق مسکونی شهر درعا، به یک شهید و ۳۰ مجروح رسید// در میان مجروحان۱۰ زن و ۳ کودک دیده می شوند.
//چهارمین محموله سلاح ‏های آمریکا در اختیار ‏حزب اتحاد دموکراتیک ‏‏(‏ PYD ‏)،حزب سیاسی ‏‏کردستان سوریه که ‏‏کنترل مناطق کردنشین ‏‏شمال این کشور را در ‏اختیار دارد) قرار ‏گرفت.

🔴روسیه:
//وزارت امور خارجه روسیه روز شنبه اعلام کرد دور جدید مذاکرات صلح سوریه ۱۲ و ۱۳ ژوئن با نظارت روسیه، ایران و ترکیه در آستانه پایتخت قزاقستان برگزار می شود

🔴ترکیه:
//سخنگوی نهاد ریاست ‏جمهوری ترکیه اعلام کرد این کشور آماده ‏بررسی پیشنهادهای ‏آمریکا در خصوص کنترل ‏تسلیحاتی است که در ‏اختیار یگان‌های مدافع ‏‏خلق(ی‌پ‌گ)، شاخه نظامی ‏‏حزب اتحاد دموکراتیک، ‏قرار می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *