bourse.1

رشد امسال شاخص بورس ۱۸ درصد شد

تصویر روز : شاخص بورس از ابتدای امسال تا کنون رشد ۱۸ درصدی را به ثبت رسانده است.

به گزارش  تسنیم؛ در هفته‌ای که گذشت حجم معاملات ۳۵۸۶ میلیون سهم و ارزش آن ۸۸۳۲ میلیارد ریال بوده که حجم و ارزش معاملات به ترتیب ۵ و ۲۷ درصد افزایش داشته است. ارزش بورس اوراق بهادار تهران نیز در این مدت به عدد ۳۶۳۵۸۰۹ میلیارد ریال رسید که ۲ درصد افزایش را به ثبت رسانده است.

سه صنعت «استخراج کانه های فلزی» نیز در هفته گذشته با ۲۱٫۱ درصد، «فلزات اساسی» با ۲۰ درصد و فراورده‌های نفتی با ۱۲٫۷ درصد بیشترین ارزش و صنایع «استخراج کانه های فلزی» با ۱۹٫۳ درصد، «محصولات شیمیایی » با ۱۹٫۲ درصد و «فلزات اساسی» با ۱۶٫۱ درصد بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص دادند.

این گزارش می‌افزاید: در ۳۰ روز گذشته نیز صنعت محصولات چوبی با بازدهی ۱۳٫۳ درصد، در صدر صنایع بورسی قرار گرفت و صنعت ساخت محصولات فلزی با افت با ۱۷٫۵ درصدی بیشترین افت را تجربه کرد.

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران هم در این مدت با رشد ۱۸۱۳ واحدی به عدد ۹۱ هزار و ۱۵۲ واحد رسید. این در حالی است که از ابتدای امسال تا کنون شاخص بورس رشد ۱۸ درصدی داشته است.

همچنین در محاسبه شاخص کل بورس تهران با برخی از شاخص بورس های بین‌المللی نسبت به پایان هفته گذشته، شاخص بورس نیویورک (DJ INDUSTRIAL) با رشد ۱٫۲ درصدی بیشترین بازدهی و شاخص بورس بمبئی (BSE 30) با افت ۲٫۳ درصدی کمترین بازدهی را به خود اختصاص داده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *