0

ساخت ۸۵ هزار مسکن اجتماعی منتظر ردیف بودجه

تصویر روز: مظاهریان با اشاره به اینکه مسکن مهر همان مسکن اجتماعی است، گفت: منتظریم طرح مسکن اجتماعی در ردیف بودجه قرار گیرد.
ساخت 85 هزار مسکن اجتماعی منتظر ردیف بودجهحامد مظاهریان درنشست خبری شانزدهمین همایش سیاست های توسعه ای مسکن در ایران افزود : بعد از ۳ سال خوشبختانه با سیاست های که دولت یازدهم درباره کاهش نرخ سود سپرده های مسکن دارد بخش مسکن در استانه خروج از رکود قرار گرفته است.
وی ادامه داد: با رصد معاملات در ۵ ماه اول سال ،تعداد مبایعه نامه ۱۶٫۵ درصد،ارزش ریالی ۲۹٫۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته که بیانگر وجود نقدینگی در دست مردم است.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: قیمت متوسط یک واحد مسکونی ۸٫۶ درصد افزایش پیدا کرده است.
وی ادامه داد: رکود سه ساله در دولت یازدهم باعث شد قیمت‌های کاذب در این سه سال کاهش یابد و برای خرید مسکن زمان بسیار مناسبی است و تأکید می‌کنم وقتی نیاز کاذب در بخش مسکن ایجاد شود، به رشد قیمت‌ها منجر خواهد شد.
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: برآورد می شودکه تولید مسکن امسال به ۴۵۰ هزار واحد برسد، بنابراین با توجه به رکودی که در حال حاضر در بازار شاهد آن هستیم و وجود ۳۰۰ هزار خانه خالی از سکنه در تهران ؛ تولید و تقاضای مسکن متعادل است و وقتی به مرور از رکود خارج شویم، سازنده‌ها با رصد بازار متوجه می‌شوند که باید برای تولید مسکن اقدام کنند.
مظاهریان با اشاره به اینکه به هیچ وجه برای مسکن اجتماعی قرار نیست خط اعتباری همانند مسکن مهر که مشکلاتی را داشته است اختصاص یابد، گفت: امسال حدود ۸۵ هزار مسکن اجتماعی قرار است احداث شود که منتظر ایجاد ردیف بودجه در دولت و مجلس است.
وی ادامه داد: در قالب مسکن اجتماعی، وزارت راه و شهرسازی تأمین زمین خواهد کرد و بنیاد مسکن، مسئول اجرایی طرح مسکن اجتماعی خواهد بود،سازمان‌های متولی مثل کمیته امداد و سازمان بهزیستی نیز معرفی‌کننده متقاضیان واجد شرایط خواهند بود.
مظاهریان درباره کاهش نرخ سود تسهیلات صندوق پس انداز یکم (خانه اولی‌ها) گفت: سیاست گسترش بازار رهن از مهمترین سیاست‌های دولت بود که همسو با سیاست‌های سایر کشورها، بحث خانه‌دار شدن را به خوبی اجرا کند، یعنی باید با تکیه بر پس‌انداز و افزایش تسهیلات، خریداران واقعی را صاحب مسکن کنیم.
مظاهریان افزود: صندوق پس‌انداز مسکن یکم (خانه‌اولی‌ها) تا امروز توانسته است ۶۷ هزار و ۳۴۳ مورد سپرده‌گذاری به میزان ۱۴ هزار میلیارد ریال جذب کند که این اقدام به سپرده‌گذاری، نوید خوبی برای آینده بخش مسکن خواهد بود.
وی گفت: شانزدهمین همایش سیاست های توسعه مسکن در ایران ۱۲و۱۳ مهر در دانشگاه تهران با حضور وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مسولان وزارت راه و شهرسازی برگزار می شود.
نظام تامین مالی در بخش مسکن،سیاست های زمین،معماری ،بافت فرسوده و حاشیه نشینی از محورهای این همایش است. خبرگزاری صدا و سیما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *