komite olampic

مصوبه ستاد نظارت برای کاندیداهای دبیرکلی کمیته ملی المپیک

تصویر روز : طبق مصوبه ستاد نظارت بر انتخابات کمیته ملی المپیک، یکی از فاکتورهای مهم در تائید صلاحیت نهایی کاندیداهای دبیرکلی این کمیته موفقیت آنها در «آزمون زبان» است.

به گزارش  مهر، ستاد نظارت بر انتخابات کمیته ملی المپیک اگرچه به دلیل تشکیل دیرهنگام، بر فرآیند ثبت نام کاندیداهای این انتخابات نظارت مستقیم نداشت اما برای انجام سایر وظایف خود طبق آنچه در بند ب از بخش اول (ستاد نظارت بر انتخابات) آئین نامه انتخاباتی کمیته ملی المپیک به آن تاکید شده، آغاز به کار کرده است.

در همین راستا اولین نشست ترکیب ستاد نظارت بر انتخابات کمیته ملی المپیک پنجشنبه برگزار شد. در این نشست اعضای این ستاد بر اساس وظیفه ای که برای «ـ بررسی فرم های تکمیل شده ثبت نام و مدارک کاندیداها و تطبیق با شرایط احراز کرسی های مختلف تعریف شده در اساسنامه و آیین نامه» دارند، برگزاری «آزمون زبان» برای کاندیدای دبیر کلی و اخذ نمره قبولی از آن را یکی از شروط لازم جهت تائید صلاحیت آنها لحاظ کردند چراکه در اساسنامه کمیته ملی المپیک یکی از فاکتورهای دبیرکلی «آشنایی به زبان» عنوان شده است.

علی مرادی، شاهرخ شهنازی، محمد درخشان، مهدی علی نژاد و صادق فرجی افرادی هستند که برای پست دبیرکلی کمیته ملی المپیک کاندیدا شده اند و باید در آزمون زبان مورد نظر شرکت کنند.

به گزارش مهر، شاهرخ شهنازی دبیرکل، رسول خادم و محمد پولادگر اعضای هیات اجرایی، پرند عزیزی مشاور حقوقی و مدیرکل حراست کمیته ملی المپیک اعضای ستاد نظارت بر انتخابات هستند. در نخستین نشست این ستاد همچنین لزوم در اختیار داشتن «کد ایثار» برای بازنشسته هایی که قصد کاندید شدن برای یکی از پست های ریاست، دبیرکلی و خزانه داری را دارند، تصویب کردند چراکه این سه پست شغل به حساب می آید و طبق قانون حضور افراد بازنشسته در راس آنها منع قانونی دارد.

البته در میان افرادی که کاندیدای انتخابات کمیته ملی المپیک شده اند هیچ فرد بازنشسته ای برای این سه پست کاندیدا نشده است.

 انتخابات کمیته ملی المپیک ۲۵ دی ماه برگزار می شود. برای حضور در این انتخابات ۳۰ نفر از اعضای مجمع کمیته کاندیدای تصدی ۱۱ پست هیات رئیسه و هیات اجرایی شده اند.

برچسب‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *