موگرینی به ایران می آید

تصویر روز: در پی اجرای توافق نامه هسته ای ایران با قدرت های بزرگ و برداشته شدن تحریمهای بین المللی بر ضد ایران، فدریکا موگرینی مسئول بلندپایه سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد بهار آینده به منظور بهبود همکاریهای عملی با ایران به اتفاق برخی از مسئولان کمیسیون اروپا به تهران سفر خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، اقدامات اروپا پس از لغو تحریم ها موضوع نشست شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل بود.

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این نشست با اشاره به آغاز اجرای برجام گفت: کمیسیون اروپا ماه آینده یک تیم فنی را برای بررسی روابط کشورهای اروپایی با ایران به تهران خواهد فرستاد. فدریکا موگرینی که در کنفرانسی مطبوعاتی در بروکسل سخن می گفت، تاکید کرد:” اجرای توافق نامه هسته ای ایران و قدرت های بزرگ که از شنبه شب آغاز شد، یک نقطه عطف محسوب می شود و راه را برای سرمایه گذاری عمده اتحادیه اروپا در روابط دوجانبه خود با ایران هموار می کند. ما باید به اتفاق مقامات ایران برای شکوفا کردن این روابط تلاش و اطمینان حاصل کنیم که این کار هم منافع ما و هم منافع آنها را تامین می کند.”

مسئول بلندپایه سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصریح کرد:” ما در حال آماده کردن مقدمات یک سفر به ایران هستیم که بهار آینده صورت خواهد گرفت. در این سفر که شماری از اعضای کمیسیون اروپا نیز حضور دارند، ما تلاش خواهیم کرد زمینه های همکاری عملی میان اتحادیه اروپا و ایران را پیدا کنیم.”

میگوئل آریاس کانت، کمیسر امور انرژی اتحادیه اروپا، یکشنبه شب در صفحه توئیتر خود اعلام کرد؛ اجرای توافق نامه هسته ای تاریخی با ایران راه را برای همکاری بیشتر با این کشور در زمینه انرژی هموار می سازد. وی تصریح کرد که تلاش ها در این زمینه آغاز شده است.

مسئول بلندپایه سیاست خارجی اتحادیه اروپا اوایل این هفته در وین با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران گفتگو و تبادل نظر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *