نشست ائتلاف چهارجانبه ایران، روسیه، عراق و سوریه برگزار شد

 تصویر روز :‌ جلسه دوره ای چهارجانبه مسئولین نظارت های مالی چهار کشور ایران، روسیه، سوریه و عراق در زمینه مبارزه با تامین مالی تروریسم آذرماه جاری در تهران برگزار شد.
به گزارش ایبِنا، طی این دوره از جلسات، هیات های شرکت کننده در خصوص مسائل کارشناسی مربوط به جنبه های مختلف تامین مالی تروریسم، آخرین وضعیت روندها و همکاری های بین المللی در این خصوص و تعمیق همکاری های چندجانبه بین چهار کشور بحث و تبادل نظر کردند.

بنا بر این گزارش، در جریان اجلاس تهران همچنین پیش نویس اسناد یادداشت تفاهم با هدف تنظیم و تسهیل همکاری بین چهار کشور مورد مذاکره قرار گرفت که در آینده ای نزدیک نهایی خواهد شد. همچنین در این نشست، جدول دیدارهای دوره ای برای تبادل نظر و همکاری بین طرف ها نیز مورد توافق قرار گرفت.

لازم به ذکر است که چهار کشور ایران، روسیه، سوریه و عراق ائتلاف چهارجانبه مبارزه با تروریسم را از سال ۱۳۹۴ شکل داده اند. این ائتلاف در خصوص ابعاد مختلف مقابله با تروریسم از جمله همکاری های اطلاعاتی فعال است.

تامین مالی تروریسم یکی از جنبه های مهم مقابله با تروریسم است و به همین منظور جلسات دوره ای بین چهار کشور به صورت مستمر برای همکاری نزدیک بین دستگاه های نظارت مالی با استفاده از استانداردها و چهارچوب حقوقی مورد توافق بین المللی برقرار بوده است. این گزارش حاکی است، جلسه بعدی ائتلاف چهار جانبه در زمینه مبارزه با تامین مالی تروریسم، ظرف چندماه آینده در بغداد تشکیل خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *