نفس تبریز باز هم به شماره افتاد

 نفس تبریز امروز /پنجشنبه/ برای چندمین بار در ۱۰ روز گذشته به شماره افتاد و آلودگی هوای این کلانشهر باز هم به حد هشدار رسید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: ناسالم بودن هوای تبریز امروز هم ادامه دارد.
حمید قاسمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار استخراجی از ایستگاه های سنجش آلودگی هوا در شهر تبریز، شاخص آلودگی امروز هوا نسبت به ذرات معلق ۲٫۵ میکرون ۱۳۰ پی. اس. آی است و به حالت هشدار برای گروه های حساس، مسن و بیماران ریوی رسیده است.

سرپرست اداره پایش اداره کل محیط زیست آذربایجان شرقی نیز به ایرنا گفت: میزان آلودگی و وضع هشدار هوای تبریز نسبت به روز گذشته کمی بهبود یافته اما همچنان ادامه دارد.
رحیم اوغلی افزود: به نظر می رسد با توجه به داده های هواشناسی و وزش باد، آلودگی هوای تبریز از شامگاه امروز برطرف شود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی آذربایجان شرقی هم از افزایش ۱۳ درصدی ماموریت های قلبی و ریوی تکنسین های اورژانس ۱۱۵ تبریز در پنج روز گذشته خبر داد.

روزبه رجائی غفوری گفت: مسمومیت در افراد مختلف، به شرایط جسمانی و سلامتی آنها و همچنین به ماده و غلظت ماده سمی بستگی دارد.

وی افزود : افراد سالمند، بیماران قلبی ریوی، کودکان، خانم های باردار از تردد در فضاهای آزاد اجتناب کنند.

رجایی اظهار کرد: استفاده از ماسک برای جلوگیری از ورود ریزگردها و ذرات معلق هوا به ریه ها مفید است اما در برابر آلاینده هایی نظیر دی اکسید گوگرد و دی اکسید کربن کارایی لازم را ندارد.
شاخص آلودگی هوا اگر زیر ۱۰۰ پی. اس. آی باشد سالم، بین ۱۰۰ و ۲۰۰ ناسالم، بین ۲۰۰ و ۳۰۰ وضع اضطرار و ۳۰۰ به بالا وضع بحرانی به شمار می رود.

استان آذربایجان شرقی با سه میلیون و ۷۲۴هزار و ۶۲۰ نفر جمعیت، از استان های پرجمعیت ناحیه شمال غربی ایران است.

کلان شهر تبریز طبق سرشماری سال ۹۰، یک میلیون و ۶۹۵ هزار و ۹۴ نفر جمعیت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *