ورود سامانه کم فشار به کشور از فردا

تصویر روز : از اواخر روز دوشنبه ضمن کاهش بارش از غرب، جنوب غرب و دامنه های زاگرس مرکزی دمای هوا در این مناطق بطور نسبی کاهش خواهد یافت.
ورود سامانه کم فشار به کشور از فردا/ کاهش بارش ها در غرب کشورطی امروز سامانه بارشی فعال در کشور، هچنان فعالیت خود را در نوار غربی، سواحل غربی و مرکزی دریای خزر، استانهای واقع در دامنه های جنوبی و شرقی البرز، دامنه های زاگرس مرکزی وبخشهایی از جنوب و مرکز کشورادامه می دهد.

این سامانه به شکل بارش باران، در مناطق کوهستانی به شکل برف، در مناطق جنوبی با رعد و برق و در مناطق مستعد همراه با تگرگ ادامه خواهد داد که شدت این بارشها در استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، شمال خوزستان، شمال و غرب فارس، بوشهر، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، همدان، مرکزی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، گیلان و مازندران خواهد بود.

از اواخر روز دوشنبه ضمن کاهش بارش از غرب، جنوب غرب و دامنه های زاگرس مرکزی دمای هوا در این مناطق بطور نسبی کاهش خواهد یافت.

در روزهای دوشنبه و سه شنبه خلیج فارس و دریای خزر مواج پیش بینی می شود.

پیشینه و کمینه استان تهران به ترتیب ۱۲ و ۷ است.

ضرابی کارشناس هواشناسی گفت:از امروز شاهد تداوم سامانه بارشی در نیمه غربی، بخش‌هایی از دامنه جنوبی البرز و بخش‌هایی از مرکز کشور و همین طور جنوب کشور هستیم. سامانه بارشی به تدریج مناطق وسیع‌تری از جنوب کشور را در برمی‌گیرد و انتظار بارش‌ها در خوزستان و بوشهر می‌رود.
بارش‌ها در ارتفاعات به شکل برف بوده و می‌تواند باعث اختلال در تردد در محورهای کوهستانی البرز و زاگرس شود.
شدت بارش‌های امروز در دامنه‌های زاگرس، بخش‌های غربی و کرمانشاه، کهکیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری و لرستان خواهد بود مناطقی از شمال و شرق استان خوزستان نیز تحت تأثیر این بارش‌ها قرار خواهد گرفت.
در حال حاضر شاهد بارش باران و برف در ۱۵ استان کشور هستیم و شهرهای ماکو، مرند، هریس، چالدران، ارومیه و فریدون شهر اصفهان نیز بالاتین مقدار بارش برف را داشته‌ایم.
همچنین این سامانه بارشی از فردا وارد مناطق شمال شرق و شرق کشور می‌شود این در حالی است که از فردا دوشنبه سامانه جدید بارشی از غرب وارد کشور خواهد شد و از سه‌شنبه به شکل بارش برف در استان اردبیل و استان‌های شمال غربی ظاهر می‌شود.
شدت بارش‌های فردا در بوشهر، فارس و خوزستان خواهد بود و در سواحل دریای خزر این بارش‌ها تقویت می‌شود .باشگاه خبرنگاران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *