طوفان مازندران و چند توصیه به مسوولان!

larijani

افشین لاریجانی

روزنامه نگار

تصویر روز: طوفان عبوری هفته گذشته فقط با عبور خود توانست ۷۲ ساعت اکثر مناطق مازندران را فلج کند، قطع شدن برق در مناطق تا ۳ روز و تخریب بام ها و دیوارها تنها حاصل عبور طوفان از شهرهای مازندران بود و اگر این طوفان قصد داشت کمی در شهرها توقف کند و بچرخد خدا می داند چه بلای بزرگ و فاجعه ای را رقم می زند، اما آیا در اینگونه مواقع و بحران های اینچنینی می شود آمادگی بیشتری وجود داشته باشد تا اینگونه خسارت هایی را مردم متحمل نشوند ! و آیا می توان علاج واقعه قبل از وقوع کرد!؟

متاسفانه عدم رسیدگی به زیرساخت ها ی برق و آب و کهن سال شدن سیستم برق رسانی و آبرسانی آنچنان این دو بخش حیاتی مردم را آسیب پذیر کرده است که هر بار با کوچکترین اتفاقی باید انتظار صدمات بیشترداشته باشیم . هنوز مدت زمان زیادی از قطع شدن طولانی مدت برق محمودآباد به دلیل یک اتفاق ساده که از برخورد با یک تیر برق حادث شده نگذشته که طوفان در اقدامی مشابه کل سیستم برق رسانی را دچار اختلال کرد.

در جایی که مردم بابت بدهی برق چند ده هزار تومانی ، مامورین وصول و قطع کن برق را روی دیوارها و خانه های خود می بینند و با برخورد قهری سیستم وصول آب و برق و گاز و امثلهم روبرو می شوند، آیا باید در مقابل این ضعف بزرگ که در مناطقی تا ۳ روز قطع شدن برق داشتند بغض به گلو فرو برند.

در زمانی که با یک دهم یکی از مبالغ اختلاس ها و تجمیع حقوق های افسانه ای می توان کل سیستم زیر ساختی برق و آب و گاز و امثلهم را اصلاح و نوسازی کرد ، چرا مسئولین ما باید به جای پرداختن به این امور و حداقل های ظرفیت دولت به فکر لبخندهای دشمنان این کشور باشند.

امروز نمی توان از فرمانداران و روسای ادارجات این دستگاه های خدماتی در استان مازندران و یا شهر های خودمان انتظار زیادی داشت ، چرا که وقتی بودجه جاری خود را نمی توانند تامین کنند و با کسری بودجه روبرو هستند، دیگر اولویت نوسازی خطوط نمی تواند در راس کار آنها باشد با این تلنگر ها و بلایایی طبیعی که در کشور ما متاسفانه کم هم نیست، دولتمردان ما باید به فکر چاره و اقدامات اساسی و زیربنایی باشند.

از بافت های فرسوده و بهسازی و نوسازی سالهاست سخن گفته می شود اما در همین طوفان اخیر اکثر تخریب ها در بافت های قدیمی و فرسوده صورت گرفته است .
سیلاب ها قابل کنترل هستند اما هیچ اقدامی برای کنترل سیلاب ها انجام نشدهاست .

امروز مطالبات مردم شریف و با غیرت و انقلابی کشورمان ایران که همیشه پای دستاوردهای انقلاب خود ایستاده اند و خواهند ایستاد ؛ حداقل هایی است که وظیفه هر دولتی است که برای مردم تامین کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *