Bank khavarmyaneh

بانک خاورمیانه در مونیخ شعبه می زند

تصویر روز: خانم ایلزه آیگنر وزیر اقتصاد ایالت باواریا و هیات اقتصادی همراه میهمان بانک خاورمیانه بودند و درنشستی صمیمی برآمادگی و تمایل صنعتگران و بازرگانان آلمانی به گسترش روابط با ایران تاکید کرد.

بر اساس تفاهم امه ای که در این جلسه امضا و مبادله شد بانک خاورمیانه قرار است در چند ماه آینده اولین شعبه برون مرزی خود را در شهر مونیخ افتتاح کند.

در ابتدای این نشست دکتر عقیلی مدیرعامل بانک خاورمیانه ضمن خوشامدگویی به هیات آلمانی اظهار امیدواری کرد که روابط مالی و اقتصادی دو کشور مقدمه توسعه روابط اقتصادی با سایر کشورهای اروپایی باشد. سپس مهندس حسین سلیمی، نایب رئیس هیات مدیره بانک خاورمیانه ضمن تاکید بر لزوم جذب حداقل ۵۰ میلیارد دلار سرمایه خارجی برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی، از افزایش ۴ برابری درخواست‌ها برای سرمایه‌گذاری در ایران پس از اجرای برجام خبر داد. وی میزان این درخواست‌ها در سال ۲۰۱۵ را ۱٫۲ میلیارد دلار عنوان کرد در حالیکه در ۷ ماه گذشته از سال ۲۰۱۶ این عدد به ۴٫۸ میلیارد دلار رسیده است. رییس هیات مدیره انجمن سرمایه‌گذاری‌های ایرانی و خارجی پیش‌بینی کرد میزان این درخواست‌ها تا پایان سال ۲۰۱۶ به ۸ میلیارد دلار برسد.

در ادامه دکتر رضا سلطانزاده عضو هیات مدیره بانک خاورمیانه و مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صنایع ایران در سخنانی به روند تاسیس بانک خاورمیانه اشاره کرد. وی با اشاره به تاریخچه تاسیس بانک‌های خصوصی در ایران از تلاش‌های دکتر عقیلی در این زمینه قدردانی کرد. این عضو هیات مدیره بانک خاورمیانه یکی از مشکلات اساسی در مسیر تاسیس بانک را کاهش ۳۰۰ درصدی ارزش پول ملی و جهش قیمت دلار در سال ۹۰ عنوان کرد که البته با تلاش همکاران و هدایت‌‎های دکتر عقیلی همزمان با تحریم‌های سخت خارجی در نهایت بانک خاورمیانه تاسیس شد که در حال حاضر یکی از موفق‌ترین شرکت‌های ایرانی به حساب می‌آید.

دکتر عقیلی نیز در سخنان کوتاهی به روند تشکیل ایده تاسیس شعبه در مونیخ اشاره کرد و با برشمردن تجربه مناسب همکاری میان دو کشور ایران و آلمان ابراز امیدواری کرد با افزایش و بهبود مراودات میان دو کشور به خصوص با ایالت باواریا، شاهد ورود سرمایه و دانش فنی و در کنار آن کالای با کیفیت آلمانی به کشور باشیم. ایشان با تشکر از خانم آیگنر و آقای بروسارت و حمایت‌های ایشان پیش‌بینی کردند که شعبه مونیخ بانک خاورمیانه در چند ماه آتی افتتاح شود.

در ادامه این نشست برترام بروسارت رییس انجمن صنایع ایالت باواریای آلمان حل مشکلات مالی موجود را از طریق بانک خاورمیانه امکانپذیر دانست و سایر بانک‌های ایرانی را تشویق کرد تا مسیری را که بانک خاورمیانه برای به دست آوردن اعتماد دیگران طی کرده است سرلوحه خود قرار دهند و با بهبود و اجرای دقیق مقررات حاکمیت شرکتی برای حل مشکلات موجود گام بردارند.

آخرین سخنران این نشست خانم ایلزه آیگنر وزیر اقتصاد، انرژی، تکنولوژی و رسانه‎های ایالت باواریا بود که ابراز امیدواری کرد هرچه سریعتر مشکلات مالی موجود برطرف شوند. وی از رفتار خوب و حرفه‌ای بانک خاورمیانه و همکاری با شرکت KPMG که باعث شفافیت بیشتر عملکرد این بانک شده تقدیر کرد. در ادامه این نشست دکتر عقیلی به سوال های هیات آلمانی پاسخ دادند و در پایان تفاهمنامه همکاری میان بانک خاورمیانه، ایالت باواریا و انجمن صنایع باواریا به امضای دکتر عقیلی، خانم آیگنر و  بروسارت رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *