taxi 1

نوسازی ۳۰ هزار دستگاه تاکسی در کشور

تصویر روز: رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور: ۳۰ هزار تاکسی از ابتدای امسال تاکنون، به ناوگان تاکسیرانی کشور اضافه شده است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، نیک دار گفت: ۶۰ هزار تاکسی دیگر هم تا پایان امسال جایگزین تاکسی های فرسوده می شوند.

وی گفت: با توجه به آلایندگی خودروهای فرسوده ، کارگروهی به ریاست معاون اجرایی رئیس جمهوری و عضویت نمایندگان وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، راه و شهرسازی و نیروی انتظامی و سازمان حفاظت محیط زیست کشور تشکیل شده است که به صورت ویژه مقوله جایگزینی تاکسی ها و دیگر خودروهای فرسوده در این کارگروه مورد بررسی قرار می گیرد.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور افزود: با اجرای طرح کلید به کلید تاکسی در کشور، ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات ۱۶ درصدی به متقاضیان ارائه و تاکسی فرسوده ۵۵ میلیون ریال از مالک خریداری می شود.

خارج شدن حدود ۱۷۰ هزار دستگاه انواع خودروهای سبک و سنگین در نقاط مختلف کشور از ناوگان حمل و نقل موضوعی بود که نیکدار به آن اشاره کرد و گفت: این تعداد تا پایان امسال به ۳۵۰ هزار دستگاه خودرو فرسوده می رسد.وی، جایگزینی خودروهایی با استاندارد یورو چهار در طرح تعویض خودروهای فرسوده را زمینه کاهش آلودگی هوا عنوان کرد.

در طرح کلید به کلید مالکان تاکسی های فرسوده پس از ثبت نام در سامانه ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور و فرآیند اداری و بانکی با دریافت کد رهگیری به شرکت های خودرو ساز مراجعه می کنند و ابتدا تاکسی جدید را تحویل می گیرند و سپس تاکسی فرسوده را به این شرکت ها تحویل می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *