tala

قیمت طلا افزایش یافت

تصویر روز: در حالی که ارزش دلار کاهش یافته و سرمایه گذاران منتظر سرنخ هایی از نشست های آینده سیاستگذاری بانک های مرکزی جهان و آمارهای اقتصادی آمریکا هستند، قیمت طلا امروز افزایش یافت.

 در حالی که ارزش دلار کاهش یافته و سرمایه گذاران منتظر سرنخ هایی از نشست های آینده سیاستگذاری بانک های مرکزی جهان و آمارهای اقتصادی آمریکا هستند، قیمت طلا امروز افزایش یافت.

از جمله نشست های مهمی که قرار است این هفته برگزار شود، نشست کمیته بازار آزاد فدرال رزرو آمریکا در روزهای سه شنبه و چهارشنبه است که به دقت از سوی سرمایه گذاران دنبال خواهد شد.آمارهای بازار کار آمریکا نیز قرار است روز جمعه منتشر شود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰٫۱۳ درصد افزایش به ۱۲۷۸ دلار و ۹۹ سنت رسید. قیمت طلای آمریکا برای تحویل در ماه دسامبر با ۰٫۵۲ درصد افزایش به ۱۲۷۹ دلار و ۷۰ سنت رسید.آلکس تورندیکه، تحلیلگر بازار طلا گفت: «در حال حاضر روند حرکت بازار به نفع قیمت طلا و نقره است، هرچند روند کند است.»

«ما انتظار داریم که تا روز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در هفته آینده شاهد افزایش همراه با نوسان قیمت طلا باشیم.»به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، قیمت طلا ممکن است سطح مقاومت ۱۲۸۰ دلار را در هم بشکند و با افزایشی بیشتر به سطح ۱۲۹۳ دلار برسد.

بر اساس اعلام گروه سی ام ای، بازارها احتمال افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا در ماه دسامبر را حدود ۷۸ درصد ارزیابی می کنند، اما احتمال افزایش نرخ بهره در نشست هفته جاری فقط ۶ درصد است. به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، قیمت طلا به شدت نسبت به هرگونه افزایش نرخ بهره در آمریکا حساس است، زیرا چنین افزایشی موجب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا و افزایش ارزش دلار می شود که هر دوی اینها به ضرر قیمت طلاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *