147931570281528000

شرط دولت برای همکاری با خارجی ها

تصویر روز: رییس جمهوری،شکستن امید و نشاط مردم را خیانت دانست و با تاکید بر اینکه مردم از نزاع و انشقاق رنج می برند، اظهارداشت:ملت ایران برای پیشرفت تصمیم خود را گرفته است؛ همه باید همراه شوند.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای اداری استان البرز گفت: دولت در اقتصاد حرفی جز اقتصاد مقاومتی ندارد و عزت، رونق و رفاه کشور در گرو اقتصاد مقاومتی است.

وی با تاکید بر اینکه جمعیت در حال افزایش است گرچه جمعیت قدرت و نعمت نیز محسوب می شود، گفت: یا باید کشاورزی را توسعه دهیم یا به وسیله فناوری بهره وری را بیشتر کنیم.

روحانی با اشاره به اینکه اگر می خواهیم کشور را اداره کنیم نیاز به یک حرکت بزرگ داریم، اظهار داشت: از وزارت جهاد کشاورزی تشکر می کنم که جزو وزارتخانه هایی بود که از روز اول بر اساس صحبت هایی که شده پیش رفته است.

رئیس جمهوری تاکید کرد: امروز به سمت خوداتکایی در حال حرکت هستیم. شیوه های نوین به خوبی به کار گرفته می شود. ما برای آب راهی نداریم جز اینکه کشاورزی را مدرن کنیم، با خشکسالی و شرایط آب و هوایی که داریم باید به طرز صحیح از آب استفاده و بهره برداری کنیم.

رییس جمهوری موفقیت در مذاکرات برابر قدرتهای بزرگ را نتیجه هدایت مقام معظم رهبری و حمایت مردم دانست و گفت: هر چند که هنوز برخی ها مساله را درک نمی کنند اما در روند مذاکرات و برجام ، کار عظیمی در تاریخ انجام شده و دوست و دشمن می دانند در توافق هسته ای ملت ایران و رهبری ایران چه کار بزرگی انجام داده اند.
دکتر روحانی با تاکید بر اینکه “همه کارها شدنی است اگر ما از تمام ابزار و قدرت لازم و اندیشه و حمایت مردم برخوردار باشیم”، گفت: آن روزی که امام می گفت ما باید بر استبداد و استعمار پیروز شویم کسی باورش نمی شد اما امام پیروز شد چرا که یک اراده ملی و جمعی پشت سر امام بود . اگر یک ملت متحد به صحنه بیایند در هر مساله ای ما پیروز می شویم و پیروزی انقلاب اسلامی ، دوران دفاع مقدس و مذاکرات هسته ای این موضوع را نشان داد.
رییس جمهوری اظهارداشت: امروز ملت ایران برای پیشرفت این کشور تصمیم گرفته است و ما حتما در این راه پیروز می شویم. ملت راه پیشرفت کشور و حرکت به سمت تعالی و رونق را انتخاب کرده است.
دکتر روحانی با اشاره به اینکه سرمایه خارجی در استانها بعد از برجام چندین برابر شده است، افزود: به طور نمونه جذب سرمایه خارجی دراستان در سال ۹۲ رقم ۲۶ میلیون دلار بود اما اکنون به ۵۱۰ میلیون دلار رسیده است.
رییس جمهوری با بیان اینکه امروز یک حرکت نشاط و امید در جامعه آغاز شده است ، گفت: آنهایی که امید و نشاط مردم را می خواهند از بین ببرند، خیانت بزرگ به مملکت می کنند.

دکتر روحانی اظهارداشت: ما باید برای رونق و آبادانی کشور دست به دست هم دهیم. ما راه درستی را انتخاب کرده ایم راهی که به پیشرفت و رونق اقتصاد کشور و تحول در آن منتهی خواهد شد.

رییس جمهوری با طرح این پرسش که چرا نباید کشور از رشد ۸ درصدی برخوردار باشد، گفت: سرمایه و سرمایه دار قانونمدار، باید مورد احترام باشد.

دکتر روحانی تلاش برای رونق اقتصادی و اقتصاد مقاومتی را تصمیم درست مردم دانست و افزود: حرف دولت غیر از سیاست های اقتصاد مقاومتی نیست. مسیر ما مسیر درستی است، مسیر ملت ما درست است چرا که اشتغال ،عزت و رفاه اجتماعی و معیشت با رونق اقتصادی درست می شود.

رییس جمهوری گفت : رونق اقتصادی، علم و فناوری و وحدت و انسجام سه اصل مورد تاکید رهبری بودند و همین سه اصل می توانند ما را نجات دهد.

دکتر روحانی در ادامه اشاره کرد که مساله قطار چهار خطه تهران- کرج تا پایان امسال اجرایی می شود و البرز می تواند مرکز تحقیقات دارویی کشور باشد.

رییس جمهوری در بخش نخست سخنان خود نیز با بیان اینکه با مردم دیار البرز انس داشته و دارم، از استقبال صمیمانه مردم استان البرز از کاروان تدبیر و امید قدردانی کرد و گفت: این استقبال وظایف خادمان را سنگین تر می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *