naft

کاهش بهای نفت در بازار آسیا

تصویر روز: بهای نفت که روز چهارشنبه افزایش قابل توجهی پیدا کرده بود امروز در بازار آسیا ­تحت تاثیر نگرانی ها در مورد تقاضای آمریکا، رو به کاهش گذاشت.

به گزارش شبکه خبر، در معاملات الکترونیک ­صبح امروز بازار آسیا، هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت) برای تحویل در ماه فوریه با هشت سنت کاهش، ۵۲ دلار و ۱۷ سنت معامله شد.

بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در ماه مارس نیز سه سنت کاهش یافت و به ۵۵ دلار و هفت سنت رسید.

بهای نفت دیروز افزایش چشمگیری پیدا کرد و تا حدی شروع بد این هفته را که ناشی از تردیدها به اجرای واقعی دو توافق کاهش عرضه بین کشورهای تولید کننده بود (یکی بین اعضای اوپک و دیگری بین اوپک و دیگر کشورهای تولید کننده)، جبران کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سنگاپور، جینگی پان تحلیل گر آی جی مارکتس در سنگاپور اعلام کرد: «بهای نفت افزایش قابل توجهی پیدا کرده بود اما امروز صبح افزایش ذخایر نفت خام آمریکا که انتظارش می رفت، باعث توقف این روند شد.»

وزارت انرژی آمریکا چهارشنبه از افزایش قابل توجه ذخایر نفت خام و بنزین این کشور و همچنین تسریع شدید تولید نفت این کشور خبر داد.افزایش ذخایر نفت خام آمریکا نشانه کاهش تقاضا از سوی بزرگترین مصرف کننده نفت خام جهان است و عمدتا بر بهای نفت تأثیر می گذارد.

روز گذشته (چهارشنبه) در پایان معاملات بازار نیویورک، هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت با یک دلار و ۴۳ سنت افزایش، ۵۲ دلار و ۲۵ سنت به فروش رفته بود.
در بازار لندن نیز هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال با یک دلار و ۴۶ سنت افزایش، ۵۵ دلار و ۱۰ معامله شده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *