ایجاد ارزش مشترک و تعامل جوامع آموزشی و صنعت

تصویر روز: تهیه و ارائه رزومه را می‌توان از مهم‌ترین شاخص‌ها برای ورود افراد به بازار کار دانست. رزومه، به منزله ارائه خلاصه‌ای از تجارب و معلومات در زمینه شغلی و آموزشی فرد است. اما محتوا و چگونگی انتقال و ارائه آن به صاحبان مشاغل و مسئولان منابع انسانی شرکت‌ها، جای بحث و تبادل نظر دارد.

امروزه شرکت‌های مختلف، رزومه را اولین گام برای آشنایی با افراد و استخدام آن‌ها می‌دانند. به همین دلیل، یک رزومه قوی، کامل و قابل قبول شرکت‌ها، می‌تواند در آینده افراد و موفقیت آن‌ها در زندگی شغلی تاثیرگذار باشد.

شرکت نستله ایران که پروژههای ایجاد ارزش مشترک متعددی را در جمهوری اسلامی ایران در دست دارد، همکاری‌های مداومی را در زمینه‌های آموزشی و پژوهشی، کارآموزی و همچنین انتقال تجربه با دانشگاهیان در پیش گرفته است. دومین کارگاه رزومه‌نویسی که بخشی از پروژه‌های ایجاد ارزش مشترک به نام “جوانان” (YOUth) است، هفته گذشته در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد.

در این کارگاه که با حضور خانم دکتر امین، معاون پژوهش‌های کاربردی و عضو هیأت علمی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، دیگر مسئولان این دانشکده و شرکت نستله ایران برگزار شد، دانشجویان رشته مدیریت همراه با مدیران و مسئولان شرکت نستله ایران درباره اهمیت رزومه‌نویسی، راهکارهای تقویت هر چه بیشتر رزومه‌ها و همچنین موفقیت در مصاحبه‌های شغلی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

علیرضا سرابچی، مدیر کل ارتباطات و سرویس‌های بازاریابی شرکت نستله ایران درباره رزومه حرفه‌ای گفت: “رزومه داستان کوتاهی است که نگارنده آن، باید گذشته خود را به گونه‌ای تحریر کند که معرف شخصیت، نگرش، رفتار، آینده‌نگری، تحصیلات و تجارب فرد باشد. نگارش رزومه‌ای حرفه‌ای و قابل توجه، راه را برای ساخت آینده‌ای بهتر و حتی فراتر از تصورات فرد در زندگی کاری هموار خواهد کرد.”

او در ادامه، درباره برنامه‌های نستله ایران برای دانشجویان می‌گوید: “نستله ایران برنامه‌های متنوعی را ماه‌های گذشته و همچنین در سال آینده برای دانشجویان ترتیب داده که امیدواریم دانشجویان نهایت استفاده را از آن‌ها ببرند. در کنار کارگاه رزومه‌نویسی، برنامه آکادمی فروش نیز در دست اقدام است تا بتوانیم تجارب کاری را با دانشجویان در میان بگذاریم. ارائه فرصت‌های بیشتر در ایجاد، رشد و توسعه موقعیت‌های شغلی برای جوانان در منطقه خاورمیانه و جمهوری اسلامی ایران، جزء بنیادین تعهدات شرکت نستله در جوامع به شمار می‌رود و نهایت تلاشمان را خواهیم داشت تا قدم‌های مثبتی در این زمینه‌ها برداریم.”

خانم دکتر امین، معاون پژوهش‌های کاربردی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران گفت: “طراحی و تدوین یک رزومه علمی، کاربردی و قوی، گامی بسیار مهم جهت موفقیت در استخدام است. یک رزومه خوب طراحی شده، نیمی از مسیر جذب و استخدام را هموار خواهد کرد. رزومه دانشجویان و فارغالتحصیلان باید به گونه‌ای نگارش شوند که نشان‌دهنده میزان اشتیاق و دانش آن‌ها نسبت به حوزه کاری مورد علاقه‌شان باشد.”

در پایان این کارگاه، مسئولان دانشکده مدیریت دانشگاه تهران و شرکت نستله ایران بر تداوم تعامل بیشتر دانشگاه و صنعت تاکید کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *