araghi

گاز رسانی به ۳ هزار روستا تا پایان سال

تصویر روز: مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: عملیات گازرسانی به پنج هزار روستای کشور امسال آغاز شده است و از این تعداد، سه هزار روستا تا پایان امسال از نعمت گاز بهره مند می شوند.

 حمیدرضا عراقی در جمع مردم روستای آبریگون از توابع گچساران در کهگیلویه وبویراحمد گفت: سال گذشته نیز عملیات گازرسانی به پنج هزار روستای کشور اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه شرکت گاز پنجاهمین سال فعالیت خود را جشن می‌گیرد افزود: دوران خدمت دولت تدبیر و امید نقطه عطفی در گازرسانی کشور است. مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد که ۱۰ ایستگاه تقویت فشار گاز در کشور در آینده نزدیک بهره برداری می شود.

عراقی گفت: امسال یکی از سردترین زمستان‌های کشور در ایران بود اما با مدیریت و تلاش، خاموشی شعله های گاز در هیچ یک از نقاط کشور رخ نداد. وی بیان کرد: پوشش گازرسانی به نقاط شهری کشور ۹۰ درصد است و هم اکنون ۶۲ درصد از روستاهای کشور زیر پوشش شبکه گاز هستند.

وی همچنین بهره برداری بخشی از خط ششم انتقال گاز را از دستاوردهایی دانست که باعث شد صادرات نفت به عراق و توسعه گازرسانی در نقاط محروم فراهم شود.
خط لوله ششم با هدف انتقال گاز شیرین از پالایشگاه های منطقه ویژه پارس جنوبی و تامین گاز استان های بوشهر و خوزستان و در ادامه تقویت سیستم گاز رسانی استان های غربی و شمال غرب کشور طراحی و اجرا شد.

۵۷۰ روستا در استان کهگیلویه وبویراحمد تاکنون از نعمت گاز بهره مند شده اند که از این تعداد به ۲۲۰ روستا در دولت تدبیر و امید گازرسانی شده است.کهگیلویه وبویراحمد با جمعیتی افزون بر ۷۰۰ هزار نفر در جنوب غربی ایران واقع است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و جمعی از مسئولان کشوری برای برگزاری جشن نخستین شهرستان سبز گازرسانی و شروع فاز سوم گازرسانی به شهرهای قلعه رئیسی و دیشموک به کهگیلویه وبویراحمد سفر کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *