porteghal

خبر واردات پرتقال از مصر تائید شد

تصویر روز: معاون وزیر جهادکشاورزی خبر واردات پرتقال از کشور مصر توسط این وزارتخانه را تایید کرد و گفت: واردات پرتقال با هدف تنظیم بازار شب عید انجام می گیرد.

به گزارش شبکه خبر، علی اکبرمهرفرد در نشستی خبری گفت: به منظور تنظیم بازار شب عید و برای اینکه پرتقال خوب در اختیار مردم قرار بگیرد به یکی از مباشرین دولتی اجازه واردات میزان محدودی پرتقال داده شده است.

سید رضا نورانی رئیس اتحادیه صادرکنندگان و وارد کنندگان میوه و سبزی در ۲۶ بهمن ماه گفت: از منابع مصری مطلع شدیم که ۱۲ روز پیش شرکت نهاده‌های دامی جاهد به عنوان نماینده وزارت جهاد کشاورزی مسئول خرید پرتقال از مصر شده است. گفته می‌شود ۲۰ هزار تن پرتقال معادل ۱۰۰ تا ۱۶۰ کانتینر بار کشتی شده که تا هفته آینده به ایران می‌رسد. ‌

در همین حال یک مقام مسئول در وزارت جهاد، پرتقال موجود در کشور را برای عید کافی دانست واز واردات این محصول از مصر اظهار بی اطلاعی کرد.

اما هیچ یک از مسئولان وزارت جهادکشاورزی حاضر نشدند بصورت رسمی این خبر را تائید یا تکذیب کنند.

اما دقایقی قبل علی اکبر مهرفرد، قائم مقام وزیرجهادکشاورزی در نشستی خبری در جمع خبرنگاران، این خبر را تائید کرد و گفت که این واردات به منظور تامین بازار شب عید صورت می گیرد.

او توضیح داد: وزارت جهادکشاورزی برای اینکه پرتقال با کیفیت در اختیار مردم قرار بگیرد، به شرکت جاهد اجازه واردات داده است.

وی ادامه داد: شرکت جاهد کارگزار کارگروه تنظیم بازار است و میوه ای که وارد می شود برای این کارگروه است و ربطی به شرکت ندارد. شرکت فقط طبق ضوابط سازمان حمایت حق العمل خود را دریافت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *