bank sina

کارنامه درخشان بانک سینا در ایفای مسئولیت های اجتماعی

تصویر روز: امروزه در بسیاری از کشورهای جهان اجرای مسئولیت های اجتماعی بطور جدی در دستور کار بنگاهها و مراکز تجاری قرار گرفته است. زیرا عمل به این مسئولیت نهایتا موجب ترویج جنبه‌های اخلاقی و انسانی فعالیت اقتصادی به محیط پیرامون خواهد شد.

مسوولیت اجتماعی به مجموعه وظایف و تعهدات بنگاههای تجاری گفته می شود که به منظور کمک به جامعه‌ای که در آن فعالیت می کنند انجام می شود.

طی سالهای اخیر حضور نظام بانکی در فعالیت های اجتماعی از جمله فراهم کردن فرصت‌ اشتغال و تولید برای محرومان و احداث مراکز آموزشی و درمانی باعث ایجاد پدیده‌ای به نام «بانکداری اجتماعی» در کشورمان شد که هدف آن ایجاد کیفیت بهتر زندگی برای افراد جامعه است. زیرا بنگاههای اقتصادی و جامعه از هم جدا نبوده و هر دو به یکدیگر وابسته اند.

در این خصوص می توان به اقدام خداپسندانه و قابل تقدیر اخیر بانک سینا در خصوص حمایت از مناطق محروم یاد کرد.

مهندس محمد رضا پیشرو مدیر عامل متعهد ، با سابقه و موفق بانک سینا اخیرا در نشست هم اندیشی برای اختصاص کمک های مردمی جمع آوری شده توسط این بانک در مناطق محروم اعلام کرد:. بانک سینا در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی و به منظور کمک به بهبود وضعیت خدمات بهداشتی مناطق کمتر توسعه یافته کشور، از محل عدم چاپ تقویم و سررسید و حذف تبلیغات محیطی، تعداد ۲۵ دستگاه آمبولانس خریداری و به مناطق کمتر توسعه یافته کشور اهدا می کند.

حرکت قابل تقدیر مدیران و کارکنان بانک سینا و انتشار این خبر در رسانه های گروهی بازتاب گسترده و مثبتی در جامعه به همراه داشت تا جایی که بسیاری از مدیران بنگاهها و مراکز اقتصادی کشور با تحسین این حرکت خدا پسندانه ، ضمن الگو برداری از آن ، خواستار اجرای این طرح در مراکز و یا سازمان های خود شده اند.

این حرکت خدا پسندانه بانک سینا علاوه بر رسانه های رسمی  با اقبال مردم نیز مواجه شده است. این خبر از روز گذشته به عنوان یک حرکت قابل تقدیر بصورت خودجوش در شبکه های اجتماعی نیز در حال باز نشر است که این حرکت مردمی خود تایید مجددی بر انجام این حرکت خیر خواهانه در جامعه است.

بررسی ها صورت گرفته نشان می دهد که عمل به مسئولیت های اجتماعی توسط بنگاه ها و مراکز اقتصادی، بر رضایت مشتریان آنان نیز تاثیر دارد که این خود یکی از عوامل موفقیت این سازمان‌ها به شمار می آید.

در پایان با توجه به اهداف متعالی نظام اقتصاد اسلامی از مدیران سایر بانک ها و بنگاههای اقتصادی دیگرنیز انتظار می‌رود پذیرای مسئولیت‌های بیشتری در قبال مسایل اجتماعی باشند.

البته شایان ذکر است در حال حاضر بسیاری از بانک ها و شرکت ها نیز با حضور جدی در این عرصه اقدامات و عملکرد قابل توجهی از خود بجای گذاشته اند که جا دارد در این خصوص از تک تک مدیران و کارکنان این مراکز نیز تقدیر و تشکر به عمل آید.

حمید طلیمی
.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *