3855380 1482289926

صادرات نفت ایران ۲ برابر شد

تصویر روز: موسسه مشورتی وسل ولیو مستقر در لندن اعلام کرد با پیدایش بازارهای جدید برای نفت ایران در اروپا، به ویژه فرانسه، ایتالیا، یونان و اسپانیا، میزان صادرات نفت این کشور دو برابر شده است.

به گزارش تصویر روز به نقل از تسنیم به نقل از موسسه پلاتس، تقاضای اروپا برای نفت ایران از زمان لغو تحریم ها افزایش یافته است.

بر اساس گزارش موسسه مشورتی وسل ولیو مستقر در لندن، با پیدایش بازارهای جدید برای نفت ایران در اروپا، به ویژه فرانسه، ایتالیا، یونان و اسپانیا، میزان صادرات نفت این کشور دو برابر شده است.

اتحادیه اروپا در جولای ۲۰۱۲ یعنی ۵ سال پیش واردات نفت از ایران را تحریم کرد و این ممنوعیت در ژانویه ژانویه سال گذشته برداشته شد.

در کل دوره تحریم و به دلیل مشکلات بیمه ای، نفت ایران تنها به کشورهایی که مجاز به خرید مقدار محدودی نفت از این کشور بودند محدود شد. تنها کشورهای هند، کره جنوبی و تایوان مجاز بودند که با استفاده از کشتی های ایرانی و با پوشش بیمه ای شرکت های داخلی نفت ایران را وارد کنند.

با لغو تحریم ها، دامنه محدود شرکت های کشتیرانی ای که مجاز به حمل نفت ایران بودند، گسترش یافته و اکنون شرکت های ملی نفتکش ایران، دیناکوم، دلتا تانکرز، پولمبروس، کوسکو و شرکت های دیگر نفت ایران را حمل می کنند.

همین ماه پیش بود که بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران اعلام کرد که میزان تولید نفت ایران تا پایان ماه مارس به ۴ میلیون بشکه در روز خواهد رسید و سطح صادرات ایران به رقم قبل از تحریم ها باز خواهد گشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *