maskan

شرط تاریخ ازدواج از تسهیلات مسکن حذف شد

تصویر روز: متقاضیان تسهیلات خرید مسکن بدون اعمال محدودیت در تاریخ ازدواج می توانند از این خدمات بهرمند شوند.

به گزارش تصویر روز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، با موافقت هیات مدیره بانک مسکن و تغییر ضریب اقساط تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم این بانک از سه درصد به پنج درصد ، مشتریان بانک با انتخاب روش پلکانی سالانه به جای روش قسط ثابت برای باز پرداخت تسهیلات ۸۰۰میلیون ریالی خرید خانه در شهر تهران ، از این پس به جای مبلغ حدود ۱۰میلیون و ۳۰هزار ریال در سال اول، ماهانه حدود هشت میلیون و ۵۰هزار ریال به عنوان قسط پرداخت می کنند که در سال دوم و بعد از آن هرساله پنج درصد به مبالغ اقساط افزوده می شود.

بر اساس این گزارش با تغییر این ضریب در روش پلکانی سالانه جدید (ضریب پنج درصد) نسبت به روش پلکانی سالانه قدیم(ضریب سه درصد)، میزان اقساط سال اول با ۹درصد کاهش به هشت میلیون و ۵۰هزار ریال رسید.

این گزارش حاکی است مشتریان بانک مسکن در زمان انتخاب روش بازپرداخت اقساط تسهیلات خود علاوه بر روش های تقسیط ساده و پلکانی سالانه می توانند روش پلکانی چهارساله را نیز انتخاب کنند.

بر این اساس در روش پلکانی چهارساله مبلغ اقساط در چهار سال نخست، ۸میلیون و ۷۱۰هزار ریال بوده و هر چهارسال یک بار به میزان ۲۰درصد به اقساط آنها افزوده می شود.

شایان ذکر است استفاده از روش تقسط پلکانی سالانه جدید در تسهیلات پرداختی از محل امتیاز صندوق پس انداز مسکن یکم در تمامی مناطق شهری(تهران،مراکز استان ها و شهرهای بالای ۲۰۰هزار نفر جمعیت و سایر شهرها)امکان پذیر است.

همچنین محدودیتی برای تاریخ ازدواج زوجین متقاضی تسهیلات مسکن وجود ندارد و صرفا عدم استفاده متقاضی از تسهیلات مسکن برای دریافت وام کمک هزینه خرید مسکن کفایت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *