hashemi.vazir

نخستین بیمارستان تخصصی زنان راه انداری می شود

تصویر روز: وزیر بهداشت با بیان اینکه ۳ میلیون زوج نابارور در کشور وجود دارد، گفت: ۱۵ درصد ازدواج‌ها در کشور همراه با ناباروری است و مشکل عمده زوج‌های نابارور هزینه‌های بالای درمان ناباروری است.

به گزارش تصویر روز به نقل از تسنیم ، سیدحسن هاشمی قاضی زاده در حاشیه افتتاح کلینیک امام علی(ع) که ظهر امروز در کرج انجام شد، اظهار داشت: فضای بسیار خوبی در کلینیک ویژه امام علی(ع) در بیمارستان باهنر کرج وجود دارد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه تعداد بیش از ۳۰ مطب در اینجا ایجاد شده است، ادامه داد: اینجا میزبان بیمارانی است که نیاز به مشاوره تخصصی دارند.

وی با اشاره به اینکه این کلینیک بخشی از کار درمانی بیمارستان باهنر را انجام می‌دهد، بیان کرد: در یک ماه آینده شاهد یک آزمایشگاه کاملا مجهز که تمام آزمایشات بیمارستان را انجام می‌دهد، خواهیم بود.

هاشمی با بیان اینکه امروز در بیمارستان شهید مدنی یک ام، آر، آی افتتاح شد، افزود: در این دولت ۳ ام آر آی و سی تی اسکن نصب شده است.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای دوره یک دستگاه تصویر برداری دولتی وجود نداشته است، عنوان کرد: در حال حاضر این خدمات با نازلترین قیمت با پوشش بیمه‌ای انجام می‌شود.

هاشمی با اشاره به وجود ۳ میلیون زوج نابارور در کشور، بیان کرد: ۱۵ درصد ازدواج‌ها در کشور همراه با ناباروری است و مشکل عمده زوج‌های نابارور هزینه‌های بالای درمان ناباروری است.

وزیر بهداشت با بیان این که ۵۰ درصد درمان‌های ناباروری به دلیل عدم حمایت از این بیماری، در دولت‌های گذشته متوقف می‌شد، اضافه کرد: امروز ۱۵ مرکز درمان ناباروری در مناطق محروم‌ کشور راه‌اندازی شده و ۲۸ مرکز درمان ناباروری در راستای برنامه تحول سلامت، تجهیز و نوسازی شده‌اند.

هاشمی ادامه داد: در همین راستا ۸۵ درصد هزینه‌های درمان ناباروری در قالب طرح تحول سلامت حمایت و پوشش داده شده است که البته لازم است در این زمینه بیمه‌ها حمایت کامل کنند.

وی با اشاره به اینکه بیمه‌ها باید حمایت کاملی از درمان ناباروری داشته باشند، اظهار داشت: یکی از پسندیده‌ترین اقدامات برای تحقق و اجرایی کردن سیاست‌های کلی جمعیت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، حمایت از درمان زوج‌های نابارور و کاهش هزینه‌ها است.

هاشمی با بیان اینکه تجهیز، نوسازی و راه‌اندازی مراکز درمان ناباروری حدود ۹۰ میلیارد تومان هزینه داشته است، افزود: راه‌اندازی و تجهیز این مراکز در راستای درمان ناباروری است.

وزیر بهداشت عنوان کرد: رایگان شدن زایمان طبیعی و ایجاد یک هزار و ۸۰۰ بلوک ویژه زایمان در کشور از دیگر اقدامات وزارت بهداشت در قالب برنامه تحول سلامت در راستای سیاست‌های جمعیتی است.

هاشمی با اشاره به اینکه در گذشته ضریب اشغال بیمارستان کمالی نسبت به وجود تخت‌ها بیشتر بوده است، افزود: در گذشته این بیمارستان حدود ۱۳۸ تخت داشت و ضریب اشغال آن ۱۲۹ درصد بود که نشان می‌داد که بیش از ۱۰۰ درصد ظرفیت خود زایمان داشته است.

وزیر بهداشت از راه‌اندازی نخستین بیمارستان تخصصی زنان با ظرفیت ۵۰۰ تخت در کشور تا قبل از پایان دولت یازدهم خبر داد و گفت: در این دولت در استان البرز تعداد تخت‌های بیمارستانی را نسبت به گذشته ۳ برابر افزاش دادیم و از حدود ۶۰۰ تا ۶۵۰ تخت به ۲ هزار تخت رسانده‌ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *