bourse.2

هفت شاخص بورس صعود کردند

تصویر روز: امروز در داد و ستدهای روز سه شنبه شاخص بورس پس از استراحتی کوتاه، دوباره در مدار رشد قرار گرفت.
شاخص کل بورس ۱۷۱ واحد بالا رفت و به ۸۰ هزار و ۱۲۹ رسید. همچنین در این روز سهامداران بورس تهران بیش از ۵۱۲ میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش یک هزار و ۲۹۹ میلیارد ریال در ۴۱ هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.
امروز همه هفت شاخص بورس تهران صعودی بودند. شاخص های بازار اول ودوم به ترتیب ۱۰۶ و ۴۵۵ واحد بالا رفتند.
نمادهای پالایش نفت بندرعباس، گروه پتروشیمی ایرانیان، سایپا، ارتباطات سیار، آسان پرداخت پرشین و گسترش نفت و گاز پارسیان با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص رشد این متغیر را رقم زدند. این در حالی بود که مپنا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص ثبت کرد.
همچنین امروز گروه های خودرو، شیمیایی و بانک ها با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.
صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای لامپ پارس شهاب، قند شیرین خراسان، مارگارین، قند نیشابور، پست بانک، کارتن ایران و لبنیات پاک بود.
این در حالی بود که نمادهای ماشین سازی نیرومحرکه، لامیران، کاشی تکسرام، کابل البرز، افست، صنایع شیمیایی سینا و شهد ایران با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.
امروز سهامداران برای خرید اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، سهام مارگارین، سهام گروه پتروشیمی ایرانیان، واحدهای صندوق کیان، پارند پایدار سپهر، اوراق مشارکت کارکنان نفت و اوراق صکوک مرابحه سایپا بیشترین تقاضا و سنگین ترین صف های خرید را ثبت کردند.
این در حالی بود که در روز سه شنبه سهامداران برای خروج از واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، اوراق صکوک مرابحه سایپا، اوراق مشارکت کارکنان نفت، سهام سیمان بجنورد، اوراق صکوک بنا گستر کرانه و اوراق مشارکت رایان سایپا سنگین ترین عرضه ها و صف های فروش را تشکیل دادند.
در پایان معاملات امروز سایپا با معامله ۵۹ میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و اوراق مشارکت شهرداری مشهد با معامله ۱۰۰ میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *