bours

خودرو، کاشی و سرامیک و شیمیایی در صدر معاملات بورس

تصویر روز: امروز سهامداران بورس تهران بیش از ۴۸۲ میلیون انواع برگه سهم را دست به دست کردند.
به گزارش صداو سیما ، در معاملات روز یکشنبه سهامداران بورس تهران بیش از ۴۸۲ میلیون برگه سهم و حق تقدم را در بازار دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بیش از یک هزار و ۲۱۹ میلیارد ریال بود و در ۴۳ هزار نوبت معاملاتی انجام شد.
در نتیجه معاملات امروز گروه های خودرو، کاشی و سرامیک و شیمیایی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.
همچنین فرآورده های نسوز ایران، کاشی پارس، شیر پاستوریزه پگاه خراسان، شهد ایران، ماشین سازی نیرومحرکه، ایران دارو و کاغذ سازی کاوه با بیشترین رشد قیمت در صدر جدول معاملات قرار گرفتند.
این در حالی بود که نمادهای سیمان بجنورد، قند شیرین خراسان، نیرو ترانس، فیبر ایران، سیمان غرب، کاشی تکسرام و سیمان ارومیه با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند.
در بازار روز جاری سهامداران برای خرید اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، سهام کاشی پارس، واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، کیان، اوراق صکوک مرابحه سایپا، اوراق مشارکت شهرداری شیراز و اوراق مشارکت کارکنان نفت بیشترین تقاضای خرید و طولانی ترین صف ها را تشکیل دادند.
در سوی دیگر بازار سرمایه گذاران بورس تهران برای خروج از واحدهای صندوق کیان، پارند پایدار سپهر، اوراق مشارکت ملی نفت، سهام سیمان مازندران، سیمان خزر و کاشی تکسرام بیشترین عرضه ها و سنگین ترین صف های فروش را تشکیل دادند.
همچنین امروز آذرآب در نماد معامله بلوکی بیش از ۴۹ میلیون سهم را به ارزش ۱۷۴ میلیارد ریال جا به جا و بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد.
در پایان داد و ستدهای روز یک شنبه بورس تهران شاخص کل بورس ۲۰۷ واحد افت کرد و به رقم ۸۰ هزار و ۷۱۳ واحد رسید.
شاخص های بازار اول و دوم نیز به ترتیب ۱۲۷ و ۵۵۳ واحد کاهش یافتند.
نمادهای مخابرات، تاپیکو، ایران خودرو و صنایع پتروشیمی خلیج فارس بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل ثبت کردند و باعث افت این متغیر شدند.
در مقابل نمادهای پالایش نفت اصفهان، فولاد مبارکه و پالایش نفت بندرعباس با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص کل، مانع افت بیشتر این متغیر شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *