opec.1

کاهش بیشتر تولید نفت در دستور کار اوپک نیست

تصویر روز: دبیرکل اوپک از توافق صورت گرفته با تولیدکنندگان نفت برای کاهش ندادن تولید نفت در نشست ۲۴ ژوئیه اوپک خبر داد.

به گزارش شبکه خبر، محمد بارکیندو پیش از کنفرانس کنگره جهانی نفت در استانبول به خبرنگاران گفت: چنین مذاکراتی زودهنگام خواهد بود.
کمیته وزیران مشترک میان کشورهای عضو و غیرعضو اوپک که برای نظارت بر توافق جهانی برای محدود کردن تولید نفت تشکیل شده‌ است، ۲۴ ژوئیه در شهر سن پترزبورگ روسیه نشست برگزار خواهد کرد.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت اوپک و متحدانش شامل روسیه موافقت کرده‌اند از ژانویه سال ۲۰۱۷ تا پایان مارس سال ۲۰۱۸ برای کاهش سطح ذخایر جهانی و حمایت از قیمت‌ها تولیدشان را حدود ۱.۸ میلیون بشکه در روز کاهش دهند. اما قیمت‌های نفت از ماه مه به دلیل افزایش تولید نفت آمریکا و سایر تولیدکنندگانی که در این توافق حضور نداشته‌اند، کاهش پیدا کرده است.

تولید نفت نیجریه و لیبی که دو عضو اوپک هستند اما از کاهش تولید معاف شده‌اند نیز صعود کرده است. وزیران انرژی عربستان صعودی، روسیه و سایر تولیدکنندگان مهم نفت پیش از این گفته‌ بودند نیازی برای تدابیر فوق‌العاده برای حمایت از قیمت‌های نفت نیست اما وزیر انرژی روسیه روز جمعه اظهار کرد: مسکو آماده است پیشنهادات از جمله بازنگری توافق در صورت لزوم را مورد بررسی قرار دهد.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه، هفته گذشته به رویترز اظهار کرده بود کمیته نظارت که اجرای این توافق و وضعیت بازار را مورد ارزیابی قرار می‌دهد، از این اختیار برخوردار است تا هر گونه تصمیمات را به مشارکت‌کنندگان توصیه کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *