vaezi.2

وزیر ارتباطات: درپی فضای مجازی پاک هستیم

تضویر روز: وزیر ارتباطات: از محتوای مغایر با فرهنگ در شبکه های اجتماعی باید جلوگیری شود و در همین راستا در پی فضای مجازی پاک هستیم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، محمود واعظی در مراسم افتتاح پروژه‌های بخش خصوصی در راستای بهره‌برداری از فاز ۳ شبکه ملی اطلاعات افزود: دستیابی به فضای مجازی پاک که با فرهنگ و اعتقادات ملی مغایر نباشد اصلی مهم است و از بخش خصوصی که در موضوع شبکه های اجتماعی وارد شده است می خواهم که به این نکته توجه ویژه کنند.
وی گفت: فرهنگ سازی رسانه های مختلف در راستای دستیابی به فضای مجازی پاک بسیار مهم است.
واعظی ادامه داد: برخی فیلتر کردن را چاره کار می دانند اما تجربه نشان داده که این کار موثر نیست و باعث از بین رفتن ایده ها و اشتغال زایی می شود.
وی ادامه داد: با وجود اینکه بارها اعلام می‌کنیم که فواید IT چیست اما برخی هنوز نمی‌دانند کارایی شبکه IT تغییر کرده و نگاهشان متعلق به ۲۰ سال پیش است و تصورشان از IT در حد تلفن است اما نگاه ما تولید محتوای فاخر و اپلیکیشن ایرانی است.
وزیر ارتباطات گفت: بنا بر اعلام یک بازار اندرویدی ۱۲۰ هزار اپلیکیشن فارسی در این بازار موجود است و ۲۳ هزار گروه برنامه‌نویسی در ایران فعالیت می‌کنند که نشان می‌دهد تولید محتوا در حال جا باز کردن در کشور است.
واعظی افزود : این همه اطلاعات در کشور وجود دارد و دسترسی مردم به اطلاعات سخت است مگر اینکه ابزارهایی برای در دسترس قرار گرفتن اطلاعات ایجاد شود.
وزیر ارتباطات اظهار داشت : برخی هیچ تجربه‌ای در این زمینه ندارند و اظهارنظر می‌کنند که همه چیز باید بسته شود اما نگاه رهبری به حوزه فضای مجازی نگاه فرصت و تهدید است و نگاهشان این نیست که همه چیز را ببندیم.
وی همچنین تأکید کرد: طبق وعده اعلام شده فاز ۳ شبکه ملی اطلاعات اواخر تیر یا اوایل مرداد رونمایی می‌شود و به دلیل اینکه هر کاری در زمینه شبکه اطلاعات می‌کنیم برخی می‌گویند کو، کجاست این بار تصمیم گرفتیم برعکس کار کنیم و به جای اینکه در مراسم راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات یک نمایشگاه از دستاوردهای بخش خصوصی برپا کنیم قبل از راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات شرکت‌های خصوصی اعلام کنند که چه کرده‌اند و سپس شبکه افتتاح شود.
وزیر ارتباطات افزود: زمانی موضوع شبکه ملی اطلاعات تنها مسأله زیرساخت بود و بیش از ۲ سال همه توانایی‌مان را صرف آن کرده‌ایم که سال گذشته در هفته دولت اعلام کردیم که همه زیرساخت‌ها آماده شده و پس از آن هم و غم‌مان تولید محتوا شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *