معاون وزیر نیرو: مصرف برق تهرانی ها افزایش یافت

تصویر روز: معاون وزیر نیرو اعلام کرد: مصرف برق در زمان اوج تابستان در شهر تهران با هزار مگاوات افزایش نسبت به پارسال به ۱۰ هزار و ۲۰۰ مگاوات رسید.

به گزارش شبکه خبر،هوشنگ فلاحتیان افزود: در برخی از استان های کشور مانند ایلام، سمنان و چهارمحال بختیاری مصرف کل استان کمتر از هزار مگاوات است.

او افزود :اگر میزان مصرف برق در شهر تهران هر سال به همین مقدار افزایش یابد سالانه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان زیرساخت جدید نیاز دارد یعنی باید ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای ساخت یک نیروگاه هزار و ۵۰۰ مگاواتی هزینه شود.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی افزود: حدود ۵۰ هزار مگاوات موافقت نامه ساخت نیروگاه به بخش خصوصی داخلی داده شده که بیش از ۱۴ هزار مگاوات از این موافقت نامه ها را ابطال کردیم و دلیل آن نداشتن پول و عدم دریافت وام از بانک یا استفاده از فاینانس خارجی و سرجمع عمل نکردن به تعهدات بوده است.

او گفت: در حالیکه حدود ۶ تا ۷ هزار مگاوات موافقت نامه با خارجی ها امضا شده که ۲ هزار مگاوات آن به مرحله قرارداد رسیده است.

او درباره واردات برق از کشورهای ترکمنستان و ارمنستان نیز افزود: در حال حاضر حدود ۷۰۰ مگاوات از این دو کشور برق وارد می کنیم اما با رشد مصرف برق در کشور نیاز بیشتری داریم ولی ظرفیت صادرات برق در کشورهای اطراف ما زیاد نیست .

فلاحتیان گفت: در صورتی که خط انتقال برق ارمنستان و ترکمنستان افزایش یابد می توانیم تا ۲ هزار مگاوات برق وارد کنیم و اگر خط انتقال برق آذربایجان با همکاری این کشور احداث شود از روسیه ۵۰۰ مگاوات برق از طریق گرجستان وارد کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *