hazrati

حضرتی: سه نفر از وزرای پیشنهادی رأی اعتماد نمی آورند

تصویر روز: الیاس حضرتی  اعلام کرد: کابینه ای که روحانی به مجلس معرفی کرده، در مجموع کابینه بدی نیست و معدل آن قابل دفاع است؛ اما در عین حال ضعف هایی نیز دارد که باید در مورد آن بحث و بررسی های زیادی انجام گیرد تا تمام ابعاد قضیه روشن شود.

نماینده مردم تهران در گفت و گو با تابناک درباره ضعف های کابینه معرفی شده گفت: بخشی از ضعف های کابینه که در دوران انتخابات مطالبه شد و رئیس جمهور نیز آن را پیگیری می کرد و اصلاح طلبان نیز به آن حساس هستند از جمله مطالبات زنان و حضور یک وزیر زن در کابینه، نبودن افرادی از اقلیت های مذهبی و قومی، از ضعف های اساسی این کابینه است.

این نماینده مجلس گفت: عدم استفاده از افراد شاخص اصلاح طلبی که در حال حاضر مفقودالاثر شده اند و معلوم نیست کجا هستند، از جمله ضعف های بزرگ کابینه است. با این حال، در مجموع و در کل کابینه بدی نیست؛ هر چند باید افراد بهتری برای آن انتخاب می شد.

حضرتی با اشاره به انتخاب افراد کابینه نیز گفت: هنوز کمی زود است که مصداقی درباره افراد صحبت شود؛ اما از حق هم نباید گذشت، افرادی که انتخاب شده اند، گاه در حد و اندازه جایگاهی که قرار است آن را صاحب شوند، نیستند؛ برای نمونه، یکی از مهم ترین حوزه های کشور، حوزه آموزش و به ویژه آموزش و پرورش است.

نماینده مردم تهران گفت: ورود افرادی که در حد و اندازه وزارت آموزش پرورش نیستند و همچنین عدم معرفی وزیر علوم جزو نقاط ضعف کابینه است، ولی در کنار آن نقاط قوتی هم دارد که این موضوع را قابل دفع می کند.

این نماینده با بیان اینکه سیاست ما دفاع از کابینه است، گفت: این دلیل نمی شود که ما در مقابل ضعف های آن سکوت کنیم، بلکه باید بکوشیم تا آنها را برطرف کنیم.

وی درباره رأی آوری افراد کابینه نیز گفت: قطعا چند نفری از وزرای پیشنهادی نمی توانند رأی اعتماد بگیرند. وی گفت نمی خواهم مصداقی بگویم چه کسانی هستند، ولی برخی افراد کابینه ـ که دست کم سه تن از آنها را می شناسم ـ حتما رأی نخواهند آورد و روحانی باید از هم اکنون به فکر جایگزینی آنها باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *