varedat khodro

گرانی ۱۰ تا ۱۶ میلیونی خودروهای خارجی

تصویر روز: بنا بر اذعان فعالان بازار خودرو، افزایش قیمت‌های نامعقول خودروهای خارجی عاملی شده تا مردم دست از خرید کشیده و منتظر تعیین تکلیف وضعیت واردات خودرو باشند.

به گزارش تصویر روز به نقل از تسنیم، این روزها بسته شدن سایت ثبت سفارش خودرو باعث شده تا قیمت انواع خودروهای وارداتی در بازار افزایش قابل توجهی داشته باشد. بنا بر اذعان فعالان بازار خودرو، افزایش قیمت‌های نامعقول خودروهای خارجی عاملی شده تا مردم دست از خرید کشیده و منتظر تعیین تکلیف وضعیت واردات خودرو باشند.

در حال حاضر قیمت توسان از ۱۸۰ میلیون تومان به ۱۹۶ میلیون تومان رسیده است. همچنین سراتو با افزایش ۱۰ میلیون تومانی با قیمت ۱۴۸ میلیون تومان به فروش می رسد. قیمت النترا هم با رشد ۱۰ میلیون تومانی به ۱۵۳ میلیون تومان رسیده است.

البته علاوه بر افزایش قیمت خودروهای وارداتی پراید ۱۱۱ هم از غافله گرانی‌ها عقب نمانده و هم اکنون با قیمت ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می رسد. فروشندگان خودرو دلیل افزایش قیمت این محصول را عرضه محدود آن توسط خودروسازان می دانند.

در کنار افزایش قیمت محصولات خارجی، سایپا و پارس خودرو هم براساس مجوز شورای رقابت لیست جدید قیمت محصولات خود را تعیین و از فردا اجرایی خواهند کرد. بر همین اساس بازار راکد خودرو از فردا شاهد افزایش قیمت خودروهای داخلی هم خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *