yuii

تقدیر رییس جمهور از سازمان امورمالیاتی

تصویر روز: سیزدهمین جشنواره شهید رجایی همزمان با هفته دولت، با شعار «تدبیر و امید برای تولید و اشتغال» و با حضور رئیس جمهور، وزرا، تعدادی از مسئولین، کارکنان و خانواده شهدای دولت، استانداران و مدیران سازمان های دولتی در محل سالن اجلاس سران تهران برگزار شد.
جشنواره شهید رجایی هر ساله به منظور شناسایی و تقدیر از تلاشگران عرصه خدمت ‌و نهادینه کردن ارتقا و بهبود عملکرد دستگاه های اجرایی در سطوح مختلف، به ارزیابی عملکرد یک سال این دستگاه ها می پردازد. برخی از اهداف برگزاری این جشنواره شامل: توسعه و ترویج فرهنگ عدالت گستری، مهرورزی و خدمت به مردم در نظام اداری، توسعه و ترویج فرهنگ کار تیمی به جای فرهنگ کار فردی، ارتقای کارآمدی، بهره وری، پاسخگویی و شفافیت عملکرد دستگاه های اجرایی، آگاهی مردم از وضعیت عملکرد دستگاه ها و در نتیجه افزایش اعتماد عمومی، انتخاب، معرفی و تقدیر از برگزیده‌ها می شود.
براساس ارزیابی ستاد مرکزی جشنواره از عملکرد سال کاری ۱۳۹۵، خانواده وزارت امور اقتصادی و دارایی با کسب بالاترین امتیاز در شاخص‌های عمومی و اختصاصی موفق به کسب رتبه برتر از بین وزارتخانه‌ها، سازمان‌های مستقل و معاونت‌های زیر نظر نهاد ریاست جمهوری شد. همچنین سازمان امور مالیاتی کشور با کسب بالاترین امتیاز در شاخص‌های عمومی و اختصاصی موفق به کسب رتبه برتر در میان سازمان های تابعه دستگاه های دولتی شد. به همین مناسبت، مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد، سیدکامل تقوی‌نژاد رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور از رییس جمهوری لوح تقدیر دریافت کردند.
دستاوردهای سازمان امور مالیاتی جهت احقاق عدالت اجتماعی و اصلاح نظام مالیاتی کشور سبب گشت تا این سازمان بالترین امتیاز را در میان سازمان های تابعه دستگاه های دولتی کسب کند. برخی از مهم ترین دستاوردهای این سازمان شامل مواردی می شود که در ادامه به ان اشاره شده است: تنظیم مجدد مشوق‌ها و معافیت‌های مالیاتی در حمایت از تولید داخلی و افزایش سرمایه گذار؛ اعطای تخفیف‌ها و معافیت‌های مالیاتی در راستای تمرکززدایی و انتقال سرمایه‌ها به نقاط محروم کشور؛ اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم جهت فراهم کردن شرایط برای توسعه فضای کسب و کار، رونق تولید و افزایش صادرات؛ هدفمندسازی معافیت‌های مالیاتی در بخش‌های صادرات، تولید، بورس، کشاورزی، گردشگری، بهداشت و درمان، حقوق کارکنان، شرکت‌های دانش بنیان، فعالیت‌های پژوهشی؛ تعدیل معافیت پایه متناسب با نرخ تورم سالانه و کاهش طبقات مالیات بر درآمد اشخاص حقیقی از پنج طبقه به سه طبقه و کاهش نرخ نهایی آن از ۳۵ درصد به ۲۵ درصد. سازمان امور مالیاتی بواسطه صدور بخشنامه‌های مختلف تلاش کرد در جهت حمایت از تولید، گام‌های مؤثری بردارد که تقسیط بدهی‌های مالیاتی واحدهای تولیدی کوچک و متوسط از آن جمله است.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *