43423

مفتح: افزایش نرخ ارز به ضرر مردم و اقتصاد است

تصویر روز: سخنگوی کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش نرخ ارز باعث ایجاد فشار اقتصادی به مردم، خصوصا اقشار مستضعف و کم درآمد می شود و تاثیرات تورمی سنگینی به همراه خواهد داشت.

به گزارش تصویر روز محمد مهدی مفتح در گفت و گو با خانه ملت در خصوص متوقف شدن فروش ارز مسافرتی به نرخ ارز مبادله ای گفت:متغییر نرخ ارز در اقتصاد کشور بسیار تعیین کننده است و ان شاء الله دولت با بررسی کارشناسانه و لحاظ تمامی جوانب، بازار ارز را مدیریت کند.

سخنگوی کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود:دولت نباید در خصوص مدیریت بازار ارز تصمیمات عجولانه اتخاذ کند به دلیل اینکه نرخ ها در بازار ارز، تاثیرات گسترده ای در اقتصاد کشور به همراه دارد اما اگر دولت درباره متوقف شدن فروش ارز مسافرتی، به نرخ ارز مبادله ای، بررسی های لازم را انجام داده، بطور طبیعی باید تاثیرات اجرای این مهم را گزارش دهد.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:باید توجه داشت فروش ارز به نرخ ارز مبادله ای، به مسافران خارج از کشور، رقم قابل توجهی را عاید مسافران نمی کند.

مفتح در ادامه گفت و گوی خود افزود:می توان عنوان کرد توقف شدن فروش ارز مسافرتی به نرخ ارز مبادله ای به مسافران خارج از کشور، اقدام مناسبی بوده اما دولت باید با بررسی کارشناسی بداند که قصد انجام چه کاری را در مدیریت بازار ارز دارد.

وی افزود:باید توجه داشت افزایش نرخ ارز باعث ایجاد فشار اقتصادی به مردم، خصوصا اقشار مستضعف و کم درآمد می شود و تاثیرات تورمی سنگینی به همراه خواهد داشت و باید بررسی شود که از افزایش قیمت دلار و تورم ناشی از آن چه کسانی منتفع می شوند.

سخنگوی کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود:از دولت انتظار این است هر تصمیمی که در حوزه بازار ارز اتخاذ می کند ابتدا در این رابطه، بررسی کاملی انجام دهد و بویژه تاثیرات افزایش نرخ ارز را روی اقتصاد و معیشت مردم محروم ارزیابی کند./

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *