havashenasi

بارندگی و کاهش ۸ درجه‌ای دما از پنجشنبه

تصویر روز: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به کاهش ۴ تا ۸ درجه‌ای دما در استان‌های ساحلی دریای خزر از بارش باران در پایتخت خبر داد.

به گزارش شبکه خبر، احد وظیفه با بیان اینکه بعدازظهر امروز در شمال غرب کشور رشد ابر، وزش باد و بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود، گفت: این وضعیت در مناطقی از کردستان، گیلان، خراسان رضوی نیز دور از انتظار نیست.

او با اشاره به اینکه در سایر مناطق کشور امروز جو پایدار است، افزود: از بعدازظهر امروز با نفوذ جریان‌های خنک شمالی ضمن کاهش ۴ تا ۸ درجه‌ای دما در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل، ابرناکی، بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: از بعدظهر امروز در مناطقی از شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی و شمال زنجان نیز رشد ابر و رگبار پراکنده باران گاهی با رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد.

روز پنج شنبه (۲۰ مهر) آسمان ابرناکی و بارش باران در سواحل دریای خزر ادامه دارد و در مناطقی از خراسان شمالی، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز در زنجان، قزوین، البرز، سمنان و تهران نیز رشد ابر و رگبار پراکنده باران گاهی با رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد.

احد وظیفه، با بیان اینکه دریای خزر از بعدازظهر امروز و در روزهای پنج‌شنبه و جمعه (۲۰ و ۲۱ مهر) مواج پیش‌بینی می‌شود، گفت: در همین مدت بخش‌های مرکزی خلیج فارس نیز به سبب وزش باد شدید مواج خواهد شد.

امروز نیز در جنوب غرب کشور، پدیده گرد و خاک دور از انتظار نیست.

او در پایان درباره وضعیت جوی تهران در دو روز آینده افزود: آسمان تهران امروز ( ۱۹ مهر) صاف گاهی همراه با وزش باد و بارش پراکنده با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد و روز پنج‌شنبه (۲۰ مهر) نیمه ابری به‌تدریج صاف همراه با وزش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *