atashneshan

آتش‌سوزی در طبقه ششم پاساژ علاءالدین

تصویر روز: سخنگوی آتش‌نشانی تهران گفت: بامداد امروز یک باب مغازه در طبقه ششم پاساژ علاءالدین دچار حریق شد.

به گزارش تصویر روز سید جلال ملکی در گفت‌وگو با تسنیم با اعلام خبر آتش‌سوزی در پاساژعلاءالدین درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: ساعت ۵:۳۵ صبح امروز آتش‌سوزی در پاساژ علاءالدین به سامانه ۱۲۵ اعلام شد که به سرعت آتش‌نشانان سه ایستگاه آتش‌نشانی همراه با خودروهای پشتیبانی به محل حادثه اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران با بیان اینکه آتش‌نشانان در کمتر از سه دقیقه به محل حادثه رسیدند، خاطرنشان کرد: با حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد در طبقه ششم این پاساژ ۶ طبقه یک باب مغازه به وسعت حدود هفت متر دچار آتش‌سوزی شده که آتش‌نشانان به سرعت در و کرکره این مغازه را باز کرده و مشغول عملیات شدند؛ در نهایت آتش به سرعت خاموش و از گسترش آن به سایر مغازه‌ها جلوگیری شد.

وی تصریح کرد: هر چند در گذشته این پاساژ وضعیت ایمنی خوبی نداشت اما به خاطر اقدامات خوب ایمنی صورت گرفته باعث شد در این حادثه از سرایت بیشتر آتش جلوگیری شود؛ آژیرها در لحظات اولیه به صدا درآمدند و نگهبانها را مطلع کردند همچنین سیستمهای اطفای اتوماتیک عمل کرده و آتش‌نشانان در لحظات اولیه از شلنگهای آب آتش‌نشانی فعال در محل استفاده کرده بودند و همین اقدامات سرعت کار را بالا برده بود.

ملکی افزود: در گذشته دیوارهای این مغازه‌ها تا سقف نرفته بود و فاصله‌هایی بین مغازه‌ها وجود داشت که اگر آتش‌سوزی اتفاق می‌افتاد، آتش به سایر مغازه‌ها سرایت می‌کرد اما این دیوارها نیز در راستای ایمن‌سازی پاساژ تا انتها ادامه پیدا کرده بود و منجر به این شده است که اگر آتش‌سوزی صورت بگیرد، آتش به اطراف سرایت نمی‌کند.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران متذکر شد: در این حادثه مورد مصدومیت و تلفات جانی نداشتیم و نگهبانان دوره دیده پاساژ در لحظات نخستین پس از حادثه اقدامات اولیه را انجام داده بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *