barezani

نامه استعفای بارزانی به پارلمان رسید

تصویر روز: منابع خبری کُرد از ارسال نامه بارزانی به پارلمان اقلیم کردستان خبر داده که گفته می‌شود وی در این نامه به عدم تمایل خود بر ادامه ریاست بر اقلیم کردستان عراق تأکید کرده است.

به گزارش تسنیم، منابع خبری نزدیک به مسعود بارزانی دقایقی قبل اعلام کردند نامه استعفای بارزانی توسط هیئت رئیسه اقلیم کردستان عراق اعلام وصول شده و قرار است این نامه فردا در پارلمان این اقلیم قرائت شود. گزارش‌های می‌رسانند که اختیارات وی نیز فردا درپارلمان اقلیم کردستان تقسیم خواهد شد.

«جعفر ایمنکی» معاون پارلمان اقلیم کردستان که ریاست جلسات پارلمان را بر عهده خواهد داشت با اعلام این خبر گفت: موضوع نامه بارزانی در نشست فردای پارلمان محلی قرائت خواهد شد.

وی به شبکه «کردستان ۲۴» اعلام کرد: بارزانی به عنوان مرجع سیاسی ملی اقلیم کردستان باقی خواهد ماند و در این حوزه به فعالیت‌های خود ادامه خواهد داد.

به گفته ایمنکی، بارزانی قبل از سال ۲۰۰۵ و تأسیس نهاد ریاست اقلیم کردستان یک مرجع سیاسی ملی برای کُردها بوده است.

اختیارات بارزانی در میان قوای سه گانه اقلیم تقسیم خواهد شد، بیشتر این اختیارات به «نچیروان بارزانی» برادرزاده بارزانی و نخست‌وزیر اقلیم کردستان خواهد رسید. بدین گونه رأس هرم قدرت اقلیم کماکان در اختیار بارزانی‌ها خواهد ماند.

این در حالی است که جنبش تغییر و جریان‌های منتقد درخواست انحلال حکومت فعلی و تشکیل حکومت انتقالی را خواستار شده‌اند. از سوی دیگر برخی گزارش‌ها حکایت از آن دارد که نامه بارزانی تنها عدم تمایل وی به تمدید دوره ریاست و کاندیداتوری در انتخابات آتی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *