320

شکایت مردم از خدمات پس از فروش خودروهای چینی

تصویر روز: رئیس اتحادیه اتوسرویس و پارکینگ ها از هجوم خودروهای چینی در بازار ایران بدون ارائه مناسب خدمات پس از فروش خبر داد.
علیرضا راسی در گفتگو با صدا و سیما ، از سردرگمی مردم برای دریافت خدمات خودروهایی چینی در بازار خبر داد و افزود: بیشترین شکایت را در صنف اتوسرویس در خصوص خودروهای وارداتی چینی دریافت می کنیم که خدمات پس از فروش به مشتریان خود نمی دهند.
راسی گفت : هفته ای ۶۰ شکایت به دست می رسد که ۵۰ درصد از خودروهای چینی است.
وی میزان ورود خودروهای چینی وارداتی را نامتناسب با خدمات پس از فروش آنها دانست و گفت: خودروهای وارداتی غیرچینی هم با این معضل مواجه هستند و این در حالی است که طبق استانداردهای بین المللی برای هر هزار خودرو باید ایستگاه های فنی کافی دایر شود.
رئیس اتحادیه اتوسرویس و پارکینگ ها با اشاره به پیشی گرفتن حضور خودروهای چینی نسبت به تولیدات داخلی در بازار کشور ادامه داد: باید از تولیدات داخلی برغم همه مشکلات و ارائه نکردن خدمات پس از فروش مناسب حمایت کنیم.
راسی ارائه خدمات پس از فروش مناسب را یک اصل مهم دانست و گفت : وجود خودروهای رنگارنگ چینی در بازار نشان دهنده توجه بیش از اندازه به واردات و بخش تجاری و مالی خودرو است.
وی با اشاره به اینکه روزی خواهد رسید که خودروها به دلیل مشکل در کنار خیابان بایستد اما تعمیرکاری برای رفع ایراد وجود نداشته باشد ، گفت: خدمات پس از فروش و کسب رضایت مردم هزینه بر است و شرایط فعلی و معضلات پیش آمده نشان دهنده بی توجهی وارد کنندگان و هزینه نکردن برای خدمات پس از فروش است.
راسی افزود : برای جلوگیری از گسترش این معضل مرکز آموزش کارگر و کادر فنی خودرو ایجاد شده است تا با آموزش های رایگان شاهد بحرانی شدن سال های آینده نباشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *