hemati.1

توصیه های مهم همتی به شرکت های بیمه

تصویر روز: رئیس کل بیمه مرکزی، بر پرداخت سریع خسارت و جذب رضایت مشتری برای تحکیم اقتصاد مقاومتی در شرکت های بیمه، تاکید کرد.
به گزارش بیمه مرکزی، عبدالناصر همتی گفت: آیین نامه حاکمیت شرکتی باید در شرکت‌های بیمه طور جدی اجرا شود که یک اصل بسیار مهم در سیستم اقتصادی کشور است و باید به طور جدی برای حمایت از حقوق بیمه گذاران در بیمه ها و سپرده گذاران در بانک ها اجرا شود.

رئیس کل بیمه مرکزی، افزود: ما حامی نمایندگان و کارگزاران هستیم و قصد ایجاد محدودیت برای شبکه فروش نداریم.

وی با اشاره به خالی بودن دو سوم ظرفیت سرمایه های بیمه پذیر کشور گفت: در حال حاضر ۸۷ درصد ظرفیت بیمه بدنه اتومبیل و ۸۹ درصد بیمه آتش سوزی منازل مسکونی ظرفیت هایی است که نیازمند توجه بیشتر شرکت های بیمه به خصوص نمایندگان و کارگزاران است.

همتی در ادامه، عدم استفاده کامل از ظرفیت بیمه های عمر را دلیل عقب ماندگی صنعت بیمه از ضریب نفوذ دانست و گفت: رشد ۳۵ درصدی بیمه های عمر در سال بیانگر این است که توانایی برای گسترش بیمه های عمر در کشور وجود دارد و باید اعتماد و اطمینان مردم را برای خرید بیمه های عمر جلب کنیم. شرکت های بیمه باید به دنبال راهکاری برای گسترش این بیمه نامه در میان مردم باشند.

رئیس کل بیمه مرکزی، صنعت بیمه را مظهر اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: صنعت بیمه بستر خوبی برای توسعه پیدا کرده و این آرامش را مدیون تلاش ها و قانونمداری فعالان صنعت بیمه هستیم، چرا که صنعت بیمه با جلوگیری از سوخت ملی، به توسعه اقتصاد ملی کمک می کند.

وی یکسان شدن رشد حق بیمه و خسارت بیمه شخص ثالث را یکی از اتفاقات مثبت صنعت بیمه دانست و گفت: امیدوارم با ارائه نرخ های فنی، مشکلات بیمه درمان تکمیلی نیز برطرف شود و تعداد بیشتری از هموطنانمان تحت پوشش این بیمه قرار گیرند.

رئیس کل بیمه مرکزی در ادامه گفت: صنعت بیمه؛ یک صنعت فنی و تخصصی است و از شرکت های بیمه خواست به صورت فنی و به دور از مسائل احساسی در هدایت این صنعت بکوشند.

وی همچنین با اشاره به تحولات مثبت برجام در صنعت بیمه گفت: مدیران عامل شرکت های بیمه از فضای ایجاد شده پس از برجام بهره برداری کنند و ارتباطات بین المللی خود را گسترش دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *