chaghi

عجله در لاغرشدن، چاق­‌تان می­‌کند

تصویر روز: بیشتر مواقع با تبلیغات متفاوتی روبه‌رو می‌­شویم که به ما وعده لاغری در مدت زمان بسیار کوتاه را می­‌دهند و گاهی اوقات برای اینکه مثلا می­‌خواهیم در مهمانی خاصی که چند هفته بعد است شرکت کنیم، به سراغ این نوع رژیم­‌های لاغری می‌رویم اما بنابه گفته متخصص و محقق تغذیه در لندن، این روش لاغری نه تنها ما را چاق‌تر می­‌کنند، بلکه سلامت­‌مان را نیز به خطر می­‌اندازند.

به گزارش تصویر روز به نقل از طبنا از دیلی­‌میل، این متخصص تغذیه می­‌گوید، به چهار دلیل اصلی، سریع لاغر شدن، فکر خوبی نیست.

۱- از دست رفتن آب بدن

هنگام سریع لاغر شدن، افراد به جای چربی، آب از دست می­‌دهند. در واقع به دلیل محدودیت در مصرف غذا، انرژی به اندازه کافی وارد بدن نمی­‌شود، در نتیجه گلیکوژن برای تولید انرژی می‌­سوزد و در این میان آب بیشتری در بدن مصرف می‌­شود.

۲- کمبود مواد مغذی

رژیم­های غذایی کم کالری، بدن را در معرض کمبود مواد مغذی مانند ویتامین دی، کلسیم و فسفر قرار می­‌دهند و بدن را به سمت ضعف و خستگی و شکنندگی استخوان‌­ها پیش می­‌برند. در ضمن با ایجاد کمبود در مقدار سدیم و پتاسیم، موجب نامنظم کار کردن قلب و احتمال حمله قلبی می‌­شوند.

۳- از دست دادن ماهیچه

رژیم‌­های کم کالری موجب از دست رفتن ماهیچه­‌های بدن می­‌شوند. در واقع بدن باید توده عضلانی خود را حفظ کند تا متابولیسم آن به درستی فعالیت کرده و کالری بیشتری بسوزاند. اما در این نوع رژیم­‌ها، ماهیچه‌­ها از بین می­‌روند.

۴- چاق شدن سریع­تر

فرد به محض اینکه به رژیم غذایی خود برگردد، سریع­تر از گذشته چاق می­‌شود. رژیم­‌های لاغری بسیار سخت، باعث از دست رفتن اراده افراد در صحیح غذا خوردن می‌­شوند و آنها دوباره به رژیم معمولی خود برمی‌­گردند و این بازگشت، آنها را چاق­‌تر از قبل کرده و به سمت بیماری پیش می‌­راند.

 بنابه گفته محققان، بهترین روش وزن کم کردن، هفته­‌های نیم یا یک کیلو کاهش وزن و در مدت زمان طولانی است. افراد با مصرف بیشتر میوه و سبزیجات و کربوهیدرات پیچیده، به جای ساده و کاهش خوراکی‌­های شیرین و البته انجام دادن ورزش‌های منظم، می­‌توانند بدون ایجاد عارضه‌ه­ای خاص، لاغر شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *