credit card phishing

سرقت بزرگ از کارت‌های اعتباری انگلستان

تصویر روز: مطالعات جدید نشان می‌دهد که در طول ۱۲ ماه گذشته بیش از ۱ میلیارد پوند از طریق کارت‌های اعتباری از حساب‌های بانکی در انگلستان سرقت شده است.

به گزارش مهر داده‌هایی که توسط وب‌سایت مقایسه قیمت کامپرده‌مارکت‌دات‌کام، بر اساس بررسی بیش از ۲۰۰۰ نفر جمع‌آوری شده است نشان می‌دهد در سال گذشته، از هر ۱۰ انگلیسی ۱ نفر به علت این‌که مورد کلاهبرداری قرار گرفته است، کارت اعتباری یا بانکی خود را سوزانده است و تخمین زده می‌شود که ۵ میلیون نفر قربانی جرائم سایبری شده‌اند.

در سال گذشته تعداد افراد انگلیسی که کارت اعتباری خود را سوزانده‌اند به رقم ۵.۲ میلیون نفر رسید که نسبت به ۴.۵ میلیون نفر سال قبل از آن افزایش یافته است.

شکیلا هاشمی رئیس واحد پول در این شرکت آماری می‌گوید: این یافته‌ها واقعا شوکه‌ کننده‌ هستند.

او ادامه داد: مقیاس جرائم سایبری هم از لحاظ افرادی که مورد کلاهبرداری واقع شده‌اند و هم از لحاظ پول دزدیده شده بسیار عظیم است، و این موقع از سال با وجود شرایط ویژه مانند جمعه سیاه و دوشنبه سایبری می‌تواند فرصتی ایده‌آل برای مجرمان آنلاین باشد مگر این‌که افراد برای حفاظت از پول خود، گام‌های دفاعی پیش‌گیرانه‌ای برداشته باشند.

این تحقیقات نشان می‌دهد که مقدار متوسط پول دزدیده شده پس از هر رخنه امنیتی ۵۴۴ پوند است که بر این اساس تخمین زده می‌شود در سال گذشته ۱ میلیارد پوند در نتیجه کلاهبرداری از کارت‌های اعتباری و بانکی به سرقت رفته باشد.

تنظیم کننده مقررات سیستم‌های پرداخت انگلیس اخیرا اعلام کرده است برنامه‌هایی برای بازپرداخت به افرادی که فریب خورده و پول خود را به حساب‌های بانکی کلاهبرداران منتقل کرده‌اند در نظر گرفته است. اما نظرسنجی وب‌سایت کامپرده‌مارکت‌دات‌کام نشان می‌دهد بیش از نیمی از افراد شرکت‌کننده در نظرسنجی هنوز معتقدند دولت اقدامات لازم و کافی‌ای برای محدود کردن جرائم سایبری که مشتریان بانک‌ها را هدف قرار می‌دهد انجام نداده است.

این تحقیقات نشان می‌دهند بیش از یک سوم افرادی که در سال گذشته هک شده‌اند قبلا هم قربانی کلاهبرداری از کارت‌ اعتباریشان بوده‌اند و بیشتر کلاهبرداری‌ها در حین عملیات پرداخت صورت می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *