foroshgah

قیمت اقلام خوراکی در آبان ماه

تصویر روز: گزارش متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب در مناطق شهری کل کشور برای دوره آبان ماه ١٣٩۶ از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد.

گزارش متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب درآبان ماه ١٣٩۶ منتشر شده توسط مرکز آمار نشان می دهد، متوسط قیمت یک کیلوگرم برنج ایرانی (هاشمی) درجه یک در آبان ماه سال جاری برابر١٣٣۵٢٣ ریال بوده که با توجه به آمار قبلی، در مهر ماه (١٣٣۴١۶ ریال) تغییر محسوسی نداشته است. از سویی دیگر، درماه مذکور متوسط قیمت یک کیلوگرم برنج خارجی ۵٧۴۶١ ریال بوده است که نسبت به ماه قبل (۵٧٢٢۵)، ۰.۴۱ درصد افزایش یافته است.

گوشت گوسفند

همچنین متوسط قیمت یک کیلوگرم گوشت گوسفند در این ماه به ۴٠٧٠٧۶ ریال رسیده است که نسبت به ماه قبل (۴٠۶٩٩٣ریال)، تغییر محسوسی نداشته است. میزان این افزایش برای یک کیلوگرم گوشت گاو یا گوساله (آبان ٣٨٣٧٧٠ ریال و مهر ٣٨٠۵٠٠ ریال) برابر ۰.۸۶ درصد بوده است. در این گروه متوسط قیمت یک کیلوگرم مرغ ماشینی با کاهش ٠.۵۴ درصدی مواجه بوده است (آبان ماه ۶٩۶٨۴ ریال و مهر ٧٠٠۶٠ ریال).

لبنیات

متوسط قیمت یک لیتر شیر پاستوریزه ٢٧٣۶۴ ریال، یک کیلوگرم ماست پاستوریزه ٣٧۶۵٨ ریال می باشد که نسبت به ماه قبل به ترتیب ١,٢٩ و ٢.٠١ درصد افزایش قیمت داشته اند. در این ماه قیمت یک بسته ۵٠٠ گرمی پنیر ایرانی پاستوریزه ۵٧٧٠۵ ریال می باشد که نسبت به ماه قبل تغییر محسوسی نداشته اند.

تخم مرغ

به گزارش مهر همچنین متوسط قیمت یک کیلوگرم تخم مرغ ماشینی در آبان ماه برابر ۶۶٣٧۶ ریال است که نسبت به ماه قبل (۵٧٨٢٩ ریال) با افزایش ١۴.٧٨ درصدی مواجه بوده است. اطلاعات بیشتر از طریق فایل پیوست قابل دستیابی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *