s 3

۲۳ درصد زنجیره فولاد درمنطقه سنگان است

تصویر روز: رییس هیات عامل ایمیدرو در مراسم افتتاح کارخانه های گندله سازی ۵ میلیون تنی شرکت اپال پارسیان گفت: ۲۳ درصد زنجیره صنعت فولاد در منطقه سنگان قرار دارد.

مهدی کرباسیان با ابراز تشکر از پیمانکاران، مشاوران، مدیران، کارکنان، کارگران و مسوولان محلی، گفت: این فعالیت های انجام شده، حاصل دستور عملیات اکتشاف زمان آقای جهانگیری است. از جمله مزایای این پروژه ها، زمان کوتاه راه اندازی آنهاست.

وی ادامه داد: موضوع دیگر ملی بودن پروژه هاست. یکی از اصرارهای دولت دوازدهم، تشکیل ستاد فولاد بود که انجام شد. همچنین طرح جامع معدن تدوین شده و باید مسایل آن را در منطقه ببینیم.

رییس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه ۱۲ هزار کیلومتر مربع کار اکتشافی با سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی انجام شده، تصریح کرد: در این منطقه ۱۳ محدوده امیدبخش داریم. بر خلاف انتظار، فلز روی زیادی در منطقه داریم که اگر کار اکتشافی عمیق تری انجام دهیم، آینده این منطقه بسیار خوب خواهد شد.وی افزود: در این منطه حدود ۴ هزار نفر به طور مستقیم و ۱۲ هزار نفر به صورت غیر مستقیم به کار مشغولند.

کرباسیان با اشاره به اینکه موضوع زیرساخت در منطقه سنگان در سال ۹۲ در حد صفر بود، گفت: با حمایت مسوولان استانی، برق در این منطقه تامین شده و حتی ۱۵۰ مگاوات برق اضافه وجود دارد. در بخش گاز نیز قرار است از گاز بها سرمایه گذاری شود.

وی ادامه داد: در مورد موصوع آب، جلساتی با حضور آقای شریعتمداری و استاندار، راهکارهای خوبی در نظر گرفته شد. در مورد جاده نیز تفاهمی با اداره راه صورت گرفته و تاکنون ۲۲ کیلومتر نهایی شده و آماده افتتاح است. از طرف تربت حیدریه نیز تفاهماتی برای احداث آن صورت گرفته است.

رییس هیات عامل ایمیدرو بیان داشت: قیمت سنگ آهن در این منطقه ۲۰ تا ۳۰ دلار فروش می رود اما با احداث کارخانه ها فرآوری قیمت گندله به ۱۳۰ دلار در تن رسیده است. می بینیم که ارزش افزوده در کنار اشتغال چه اثری گذاشته است.

سهام اپال پارسیان به مردم واگذار می شود

همچنین در ادامه این مراسم، مسعود سمیعی نژاد مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری پارسیان گفت: مدل سرمایه گذاری در این منطقه، معماری خاصی داشت که در آن دولت و بخش خصوصی مشارکت داشت.این در حالی بود که برخی صاحب نظران می گفتند با دولت کارنکنید.وی افزود: در این طرح، آقای کرباسیان به عنوان حامی بود. مسئولان استانی به کمک آمدند و اجازه دادند این کار را انجام دهیم.سمیعی نژاد گفت: در اجرای این کار بدون سیاست های معماری خارجی انجام شد و طراحی آن تنها با معماری ایرانی انجام گرفت.مسعود سمیعی نژاد افزود: این توسعه، افتخار ملی در سال اقتصاد مقاومتی ست که نباید این روند بومی سازی را از دست دهیم.به گفته سمیعی نژاد، اگر طرح را ۱۰ تا ۱۵ درصد گران تر تمام کنیم، طرح های دیگر در آینده ارزان تر تمام خواهد شد. مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری پارسیان معتقد است،ما اکنون از شعار ما می‌توانیم گذشته‌ایم و به توانستن رسیده‌ایم و از این پس ایران چهارمین کشور صاحب تکنولوژی ساخت کارخانه گندله‌سازی پنج میلیون تنی در جهان شناخته خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *