bourse.5

بورس تهران شاهد کاهش قیمت در گروه‌های اصلی

تصویر روز: در حالی که در روز گذشته بورس تهران شاهد رشد قیمت در اکثر گروه‌های اصلی بود، امروز بسیاری از گروه‌ها از جمله خودرویی‌ها عمدتا کاهش قیمت را تجربه کردند، گروه‌هایی همچون سیمان و فرآورده‌های نفتی نیز با افت قیمت روبرو شدند.

به گزارش ایسنا، امروز سه‌شنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران از ابتدای باز شدن معاملات روند صعودی را در پیش گرفت به طوری که تا حدود یک ساعت پس از شروع معاملات ۱۵۰ واحد رشد کرد و به رقم ۹۶ هزار و ۳۵۳ رسید، اما از آن به بعد با روند نزولی مواجه شد و در نهایت در تراز ۹۶ هزار و ۲۴۱ واحدی نشست و نسبت به روز گذشته در مجموع ۳۳ واحد رشد کرد اما شاخص کل هم‌وزن با ۱۰۵ واحد کاهش تا رقم ۱۷ هزار و ۱۶۵ افت کرد.

شاخص آزاد شناور نیز با ۱۴ واحد رشد به رقم ۱۰۳ هزار و ۳۲۱ واحدی رسید و شاخص بازار اول با ۳۹ واحد رشد عدد ۶۸ هزار و ۲۶۳ را تجربه کرد اما شاخص بازار دوم با ۱۲ واحد کاهش همراه شد و تا عدد ۲۰۵ هزار و ۴۶۲ پایین آمد.

در معاملات امروز نماد گسترش نفت و گاز پارسیان، ملی صنایع مس ایران و فولاد خوزستان هر یک به ترتیب ۳۰، ۲۲ و ۲۱ واحد تاثیر مثبت در دماسنج بازار سرمایه داشتند و در طرف مقابل بانک اقتصاد نوین، فولاد مبارکه اصفهان، سیمان اصفهان به ترتیب ۲۴، ۱۵ و ۱۲ واحد در دماسنج بازار سرمایه تاثیر کاهنده داشتند.

امروز در گروه سیمان، آهک و گچ روند قیمت در اکثر نمادها کاهنده بود، همچنین در گروه‌های شاخص‌ساز همچون خودرو و ساخت قطعات روند حرکت قیمت‌ها عموما نزولی بود.

در گروه فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای نیز اکثر سهم‌ها با کاهش در قیمت پایانی مواجه شدند هر چند که عمده این کاهش کمتر از یک درصد بود.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۲۸۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسید و حجم معاملات تا عدد یک میلیارد و ۳۰۴ میلیون سهم و اوراق مالی رشد کرد. همچنین آیفکس امروز با افت ۲.۸ واحدی همراه شد و تا عدد ۱۰۵۵.۵ پایین آمد. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۱۴۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان رسید و حجم معاملات عدد ۵۳۳ میلیون سهم و اوراق مالی را تجربه کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *