bours.asia

شاخص بورس آسیا همچنان در اوج

تصویر روز: شاخص بورس کشورهای آسیایی همچنان با سیر صعودی بکار خود ادامه می دهد؛ ضمن اینکه ارزش یورو در برابر ارزهای اصلی جهان رکورد زد.
به گزارش رویترز، شاخص بورس کشورهای آسیایی در روز چهارشنبه به روند صعودی خود ادامه داد و به دلیل افزایش ریسک های جهانی به دنبال آمار قابل توجه رشد تولیدات جهانی از هند تا آلمان و کانادا همچنان بر فراز بلندترین قله ۱۰ سال اخیر قرار دارد.

همچنین بازارهای مالی در اروپا با قوت به کار خود ادامه می دهند که این موضوع منجر به افزایش ارزش یورو و اوراق بهادر شده است. در همین حال میانگین شاخص بورس آسیا-اقیانوسیه در منطقه خارج از ژاپن با ۴ دهم درصد رشد به ۵۹۱.۵۰ واحد رسید که از اواخر سال ۲۰۰۷ میلادی به بعد، یک رکورد محسوب می شود.

از سویی شاخص بورس فیلیپین و هنگ کنگ هم رکورد زد و بورس هنگ کنگ به بالاترین واحد خود در یک دهه اخیر رسید و بورس CSI۳۰۰ چین هم برای چهارمین جلسه متوالی با رشد شاخص روبرو شد؛ اما بورس نیکی ژاپن همچنان به دلیل تعطیلات سال جدید میلادی، بسته است.

در بورس وال استریت آمریکا هم شاخص داوجونز، اس اند پی ۵۰۰ و نزدک هر کدام به ترتیب ۰.۴۲ درصد، ۰.۸۳ درصد و ۱.۵ درصد جهش داشتند. در آلمان اوراق بهادر ۱۰ ساله با ۴ واحد افزایش معادل ۰.۴۶۷ درصد به بیشترین سطح خود در ۲ ما ه اخیر رسید و در اسپانیا هم اوراق بهادر با ۱۶ واحد افزایش معادل ۱.۶۱۶ درصد رشد در سه جلسه اخیر دست پیدا کرده است.

در بازار جهانی ارز، هر یورو به ۱.۲۰۸۲ دلار رسید که بیشترین رقم در ۴ ماه اخیر محسوب می شود و هر یورو به ۱۳۵.۴۰ ین رسید که حاکی از جهش صعودی یورو در مقابل ین به بالاترین سطح خود در ۲ سال اخیر است؛ اما هر دلار به ۱۱۲.۳۲ ین رسید که نشان از اوفت دلار در برابر پول ژاپن دارد.

البته کاهش ارزش دلار، تاثیر مثبتی بر روی آن دسته از کالاهایی گذاشته که با دلار قیمت گذاری می شوند. قیمت منطقه ای طلا هم با کمی سیر نزولی به یکهزار و ۳۱۶ دلار و ۲ سنت در هر اونس رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *