ScreenShot2018 01 03at1

افزایش دو برابری ظرفیت تولید تختال فولاد هرمزگان

تصویر روز: مدیر عامل پیشرفته ترین کارخانه فولاد کشور در نشست خبری به مناسبت ششمین سالگرد تاسیس شرکت فولاد هرمزگان از افزایش دو برابری ظرفیت تولید تختال فولاد هرمزگان خبر داد.

به گزارش تصویر روز مدیر عامل شرکت فولاد هرمزگان با بیان اینکه ظرفیت تولید فولاد هرمزگان بیش از ۱۰ میلیون تن است ، گفت : عریض ترین تختال کشور در فولاد هرمزگان تولید می شود .فرزاد ارزانی ادامه داد : ظرفیت تولید تختال فولاد هرمزگان دوبرابر می شود و از یک و نیم میلیون تُن به سه میلیون تُن می رسد.
ارزانی با اشاره به اینکه فولاد هرمزگان با ظرفیت تولید یک میلیون و پانصد هزار تن ظرفیت تولید تختال در کشور جایگاه ویژه ای دارد ، عنوان کرد : ظرفیت تولید یک میلیون و ۶۵۰هزار تن آهن اسفنجی و ۱۰۸هزار تُن آهن اسفنجی در سال از دیگر توانمندیهای بارز این شرکت است.
مدیرعامل قطب فولاد کشور بیان داشت : :فولاد هرمزگان خوشبختانه فولاد هرمزگان بالغ بر ۷۴درصد از منابع خود را از منابع داخلی و کمتر از ۲۶درصد آن را از منابع خارجی تامین می کند که این مهم بیانگر عملکرد خوب این شرکت در تامین مواد اولیه از استان هرمزگان در راستای ارتقای صنعت و زیر ساخت های استان است.
ارزانی با بیان اینکه در نه ماهه سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ ۱۳ درصد رشد صادرات داشته ، تصریح کرد : در همین بازه زمانی بالغ بر ۴۰ درصد رشد فروش داخلی و ۲۰درصد رشد فروش کلی رشد داشته است.
مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان اظهار داشت: فولاد هرمزگان در بحث رکورد های تولید در زمینه های تولید تختال ماهیانه،تولید آهن اسفنجی، ذوب تخلیه شده از کوره ها ،ذوب ریخته گری شده و تولید تختال روزانه رکورد های جدید و خوبی نسبت به سنوات گذشته ثبت کرده است.
وی با بیان اینکه کل دانشگاه ها و مراکز علمی مهم و شاخص استان هرمزگان در بحث تکنولوژی طرف قرار داد شرکت فولاد هرمزگان است ، اضافه کرد : این شرکت در حال رایزنی و تقویت ارتباط در همین راستا با پارک علم و فن آوری استان هرمزگان است که در آینده شاهد خبرهای خوبی در همین حوزه خواهیم بود.
مدیر عامل پیشرفته ترین کارخانه فولاد کشور ، با بیان اینکه نیروی انسانی مهمترین سرمایه فولاد هرمزگان است که در ۹ماهه اخیر اقدامات مهمی در خصوص رفاهیات منابع انسانی انجام شده است، گفت : جمعا سه هزار و ۷۱۵ نفر در فولاد هرمزگان به صورت مستقیم اشتغال دارند.
ارزانی تصریح کرد : کل سود سهام شش ماهه سال ۹۶ در شاخص EPS باعبور از سال های سخت ۹۴ و ۹۵ با ۷۹ریال رشد همراه بوده است.
مدیر عامل شرکت فولاد هرمزگان تصریح کرد : شاهد ۱۳ درصد رشد صادرات ، ۴۰ درصد رشد فروش داخل ، ۲۰ درصد رشد فروش کلی در ۹ ماهه سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته را بوده ایم .
این مسئول با اشاره به اینکه بومی سازی و ساخت داخل قطعات ، گامی به سوی خودکفایی و تحقق اقتصاد مقاومتی است ، عنوان کرد : در ۹ ماهه اول سالجاری ۳۵ درصد قطعات بومی سازی شده است .
وی با اشاره به اقدامات خوب فولاد هرمزگان در بحث مسئولیت های اجتماعی این شرکت ، گفت : حمایت از کُنگره امام سجاد(ع)،حمایت از ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان ،حمایت از هنرمندان استان ، کمک به داستان نویسی مُکران ، حمایت از بنیاد نخبگان استان ، عقد قرار داد با بیش از ۵۰ مرکز ورزشی در شهر بندرعباس جهت خدمات ورزشی خانواده های کارکنان ، و … را از اهم این اقدامات خواند.
مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان با بیان اینکه فولاد هرمزگان تنها تولید کننده مخازن CNG کشور است از دریافت گواهی دو ستاره تعهد به تعالی جایزه بین المللی مدیریت دانش در سال ۹۴، صادرکننده برتر استان در سال ۹۶ ، دریافت گواهی ۲ ستاره تعهد به تعالی جایزه تعالی سازمانی اروپا (EFQM) در سال ۹۶، جایزه ملی تعالی آموزش در سال ۹۴ را به عنوان بخشی از موفقیت های این شرکت در سال های اخیر نام برد.

ارزانی در پایان گفت : صنعت فولاد کشور نیاز دار تعرفه های واردات به صورت نظام مند و هدفمند وجود داشته باشد و در بخش تسهیلات نیز نگاه ها به سمت وسوی واحد های تولیدی و اشتغال زا بیشتر شود. ( جمیله دبیری نیا )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *