porzarandi

مدیریت شهری نوآور ، منعطف وهوشمند نیاز امروز شهرها

تصویر روز: مدیرعامل بانک شهر با بیان اینکه شهرهای کشورمان هم اکنون با معضلات متعددی روبه‌رو بوده و در آینده نیز با معضلات پیچیده‌تر و جدیدی مواجه خواهند بود،گفت: مدیریت شهری منعطف، هوشمند و نوآور نیاز امروز شهرها، بویژه کلان شهرهاست.

به گزارش تصویر روز دکتر حسین محمد پورزرندی در سومین کنفرانس جامع مدیریت شهری ایران که با حضور مدیران ارشد شهری پایتخت و کلان شهرها ، نمایندگان مجلس ، استاندار تهران و جمع کثیری از دانشجویان در محل دانشگاه تهران برگزار شد، بر ضرورت حل مشکلات قوانین شهری در کشورمان تاکید کرد.

وی با تشریح نحوه عملکرد مدیریت شهری در شهرهای مختلف دنیا و پیشرفت های آنان در حوزه های مختلف ،تصریح کرد: درحال حاضر شهرها و به‌خصوص کلانشهرها، مراکز فرماندهی اقتصاد جهانی هستند؛گردش جهانی سرمایه، کالا، خدمات و اطلاعات کارکردهای نوینی را به شهرها بخشیده است. پورزرندی ادامه داد:شهرها بیشتر از گذشته در اقتصاد جهان نقشی اساسی ایفا می‌کنند و سبب افزایش ثروت ملت‌ها شده اند.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به افزایش درآمدهای پایدار شهری در شهرها،گفت:شهری که بر درآمدهای ناپایدار تکیه کند هیچ‌گاه رنگ پایداری اجتماعی و زیست‌محیطی را نخواهد دید؛ زیرا برای کسب درآمد و اداره شهر مجبور است ملاحظات اجتماعی و زیست محیطی را نادیده بگیرد.

مدیرعامل بانک شهر آینده پایدار شهری را در گرو توسعه اقتصادی شهر، تنوع و تکثر در قدرت و مدیریت، دسترسی برابر و عادلانه به خدمات، انسجام اجتماعی، مشارکت شهروندی و افزایش استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر عنوان کرد.

پورزرندی نوآوری، بلند نظری و داشتن افق‌های گسترده را امری ضروری برای مدیران برای پیشبرد توسعه شهری اعلام کرد و افزود:باید توجه داشت که اقتصاد شهری نوین نیز تقاضاهای جدیدی را برای مهارت‌ها، خلاقیت‌ها و تخصص‌ها ایجاد می‌کند و به تمامی ارکان شهر اجازه می‌دهد که به دنبال راه‌حل‌های نوآورانه باشند وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر شهرهای دنیا توسط یک نهاد مالی و اقتصادی حمایت می شوند به نقش بانک شهر در کمک به مدیریت شهرهای کشورمان اشاره کرد و گفت: در چند سال اخیر تلاش داشته ایم تا به عنوان بازوی کمکی مدیریت شهرها، در حوزه های مختلف شهری بخصوص توسعه خطوط مترو حامی شهرداری های کشور باشیم.

پورزرندی با بیان اینکه خوشبختانه سطح همکاری ها و تعاملات بانک شهر با شهرداری های شهرهای کشورمان روز به روز درحال توسعه است، تصریح کرد: حمایت‌های این بانک از شهرداری‌ها طی چند سال اخیر موجب شده ، بسیاری از اقدامات عمرانی به جامانده از گذشته به سرانجام برسد.همچنین باید اعلام کنم که عمده سرمایه گذاری بانک شهر در حوزه حمل و نقل عمومی بخصوص مترو بوده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *