saidi kiya

توافق با چینی ها برای ساخت بزرگراه تهران شمال

تصویر روز : تفاهم نامه بنیاد مستضعفان ایران و شرکت ‘سی آر ای سی’ چین به منظور تامین منابع مالی و مدیریت اجرای منطقه سه آزادراه تهران شمال امروز پنجشنبه در پکن امضا شد.
این تفاهم نامه با حضور محمد سعیدی کیا رییس بنیاد مستضعفان و مدیرعامل شرکت ‘سی آر ای سی’ چین و با رعایت قانون استفاده حداکثری از توان داخلی ایران به امضا رسید.
بر اساس این توافق نامه مقرر گردید ظرف ۵ ماه جزئیات مربوطه بین دو طرف مورد بحث و بررسی قرار گرفته و در صورت توافق، طرفین آماده امضای قرارداد نهایی شود.
رییس بنیاد مستضعفان در جاشیه امضای این توافق نامه به ایرنا گفت: آماده پذیرش تجربیات چین برای کار و سرمایه گذاری در داخل کشور و همچنین سرمایه گذاری مشترک در ایران با چینی ها در زمینه صادرات هستیم.
وی به ظرفیت های توریستی دو کشور اشاره کرد و گفت: بنیاد مستضعفان در حوزه توریسم امکاناتی دارد و با شرکت های چینی در این زمینه نیز تبادل نظر می شود تا گردشگران چینی به ایران و گردشگران ایرانی به چین جذب شوند.
سعیدی کیا همچنین از مذاکره با ۲ شرکت چینی برای تامین منابع ساخت ترمینال ایران فرودگاه امام خمینی (ره) به صورت فاینانس خبر داد و گفت: در زمینه صادرات لبنیات از ایران به چین نیز مذاکراتی با چینی ها داریم تا سرمایه گذاری مشترک در ایران برای این حوزه جذب کنیم. به گزارش ایرنا، ‘محمد سعیدی کیا’ رییس بنیاد مستضعفان از روز گذشته به چین سفر کرده است او در این سفر علاوه بر پکن به منظور استفاده از تجربیات چینی ها و تبادل تجربیات در امر سرمایه گذاری مشترک با ایران به شهرهای شانگهای، گوانجو و شنزن نیز سفر خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *