ghatar

تخفیف ۳۰ درصدی بلیت قطار نوروزی

تصویر روز : مدیرعامل یک شرکت حمل و نقل ریلی با اشاره به پیش بینی ۷۰۰ هزار صندلی برای سفرهای ریلی نوروز ۹۷ از تخفیف ۳۰ درصدی بلیت قطار در برخی ایام نوروز خبر داد.

به گزارش صداوسیما، محمد رجبی گفت: با آغاز پیش فروش بلیت قطار سفرهای نوروزی از روز یکشنبه گذشته در همان ساعات آغازین تمام بلیت های تهران مشهد برای روزهای ۲۵ تا ۲۸ اسفند پیش فروش شد اما در مسیرهای سراسری دیگر مثل قزوین، کاشان، اصفهان به مشهد همچنان ظرفیت خالی وجود دارد.

وی با اشاره به دوره ۲۰ روزه سفرهای نوروز از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین اظهار داشت: تا امروز ۲۰ درصد ظرفیت این شرکت ریلی با پیش بینی ۷۰۰ هزار صندلی فروخته شده و ۸۰ درصد مابقی خالی است.

وی ادامه داد: امکان خرید تلفنی بلیت از طریق سامانه تلفنی ۱۵۳۹ بطور ۲۴ ساعته وجود دارد و این مرکز به طور متوسط با صف انتظار ۸ نفر پاسخگوی شکایات و سؤالات مردم نیز هست.

محمد رجبی از افزایش ۲۵ سالن جدید به ناوگان ریلی این شرکت در سال ۹۷ خبر داد و افزود: اقدامات خوبی برای بازسازی و بهینه کردن سایر قطارها به منظور آسایش و راحتی هموطنان انجام شده است.

وی ادامه داد: فروش خدمات گروهی در ایام نورزو ممنوع است و تمامی بلیت ها را مردم خریداری خواهند کرد و دارندگان بلیت با کارت شناسایی خود در ایستگاه ها کنترل می شوند تا هیچگونه بازار سیاهی شکل نگیرد.

محمد رجبی با اشاره به ثابت ماندن نرخ بلیت از آذر ۹۴ تاکنون به مردم توصیه کرد با برنامه ریزی و توزیع سفرهای خود از تخفیف ۳۰ درصدی در برخی ایام نوروز بهره مند شوند و هزینه سفر خود را کاهش دهند.

نرخ جریمه کشیدن ترمز اضطراری قطار؛ ۱۰۰ هزار تومان

وی درباره نرخ جریمه کشیدن ترمز اضطاری قطار گفت: نرخ جریمه کشیدن ترمز اضطراری قطار ۱۰۰ هزار تومان است اما با احتساب به تاخیر انداختن حرکت قطارهای دیگر، نکات ایمنی و آزاد کردن دوباره ترمز به دلیل پیچیدگی های فنی به مراتب هزینه های بیشتری به ناوگان وارد می شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه آمار ترمزهای اضطراری کاهش یافته اما همچنان کودکان به طور سهوی و برخی مسافران به دلیل عدم اطمینان از سوار شدن همراهان خود در ایستگاه های بین مسیر از ترمز اضطراری استفاده می کنند.

مدیرعامل این شرکت ریلی در خصوص علت نبود پزشک در قطار گفت: از آنجایی که قطارها در فواصل ۱۵ تا ۲۰ دقیقه ای به یک ایستگاه می رسند بنابراین در صورت نیاز پزشکی بلافاصله موضوع به ایستگاه منعکس و برای حضور اورژانس در ایستگاه و رسیدگی به امور درمانی مسافر تمهیدات لازم انجام می شود.

محمد رجبی تصریح کرد: در حال حاضر تمامی سرمهمانداران قطار آموزش کمک های اولیه را آموختند و مجهز به دستگاه های تنفسی و کمک های اولیه هستند تا در صورت نیاز به خدمات اولیه اضطراری را تا پیش از رسیدن به ایستگاه به مسافران ارائه کنند.

وی همچنین از مسافران خواست در صورت موارد خاص و نیاز به مراقبت های ویژه پزشکی پیش از سفر مسئولان قطار را در جریان بگذارند تا خدمات پوششی در اختیارشان قرار بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *