telgeram

سوء استفاده هکرهای روس از تلگرام

تصویر روز: هکرهای روس از نسخه سازگار با رایانه‌های شخصی برنامه تلگرام به منظور سرقت و دسترسی به انواع ارزهای دیجیتال استفاده کرده‌اند.
به گزارش فارس به نقل از بلومبرگ، بررسی های شرکت امنیتی کاسپراسکی نشان می دهد هکرها از یک آسیب پذیری در برنامه تلگرام سوءاستفاده کرده و بدافزاری را بر روی رایانه های شخصی برای سرقت ارزهایی مانند مونرو، زد کش و غیره نصب کرده اند.

البته این مشکل محدود به نسخه رایانه ای برنامه تلگرام است و مشکل مشابهی در نسخه تلفن همراه این برنامه پرطرفدار گپ گزارش نشده است.

هکرها به این منظور کاربران را به نصب نرم افزاری آلوده ترغیب کرده اند. این نرم افزار که ظاهرا برای تغییر ترتیب کاراکترهای مورد استفاده برای نام گذاری فایل های مختلف به کار می رود، در عمل از پردازشگر رایانه ها برای جمع آوری و سرقت ارزهای دیجیتال استفاده می کند و با ایجاد درب پشتی یا بک دور دسترسی به رایانه ها از راه دور را برای سواستفاده های بعدی تسهیل می کند.

کاسپراسکی می گوید این مشکل را که در سال ۲۰۱۷ شناسایی کرده، به تلگرام اطلاع داده و این شرکت بعد از یک ماه آن را برطرف کرده است. برنامه تلگرام از سال ۲۰۱۳ عرضه شده و پاول دوروف موسس آن مدعی است این برنامه به علت رمزگذاری داده های رد و بدل شده میان کاربران امنیت بالایی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *