fazeli.1

نظام پولی و مالی کشور باید در اختیار تولید باشد

تصویر روز :  رئیس اتاق اصناف ایران گفت: بنگاه‌های تولیدی کشور دارای مزیت‌های بسیاری هستند و در بحث حمایت از تولید داخلی برندسازی مقوله اصلی و مهمی است که در دستور کار قرار گرفته است.
به گزارش تصویر روز به نقل از اتاق اصناف ایران، علی فاضلی در مراسم افتتاحیه فروشگاه تولیدی پوشاک ایرانی (کنز) اظهار کرد: در راستای حمایت از تولید داخلی اقدامات موثری را در دستور کار قرار دادیم که برندسازی در اولویت قرار گرفت و در حال حاضر بیش از ۱۷۵ برند را امسال در حوزه پوشاک، چرم و صنایع چوب شاهد بودیم و برندهای بیشتری نیز اعلام آمادگی کردند که در سطح کشور در حال فعالیت هستند.
وی افزود : این اقدام بسیار مهمی است لذا در نظر داریم اقداماتی به انجام برسد که این گونه فروشگاه‌ها با شعار «ایرانی با افتخار کالای ایرانی بخر» را بیشتر داشته باشیم. وی تصریح کرد: تولیدکنندگان داخلی نیاز به حمایت دارند و مجلس و دولت باید سیاست‌های تشویقی را برای تولیدکنندگان در نظر بگیرند. متاسفانه در حال حاضر بیشتر قوانین شاخصه سیاست‌های تنبیهی دارند و این را باید اصلاح کرد و در بحث بخشودگی‌ها بایستی بحث بیمه و مالیات دیده شود.
فاضلی با بیان اینکه دغدغه اصلی در حال حاضر اشتغالزایی است، افزود: این مهم باید مدیریت شود و برای تحقق آن باید تمهیدات و تسهیلاتی برای بنگاه‌ها دیده شود که تا به امروز این اتفاق کمتر صورت گرفته است. رئیس اتاق اصناف ایران در ادامه تأکید کرد: از مجموعه رسته‌های فعال ثبت شده در اتاق‌های اصناف کشور تا به امروز ۴۲ رسته از ساختار بنگاه‌های صنفی در مشمولیت بیمه ۵ نفر کارگر قرار گرفته که باید این تعداد را افزایش دهیم و در مرحله اولیه پیشنهاد اتاق اصناف ایران ۶۰ رسته صنفی است که کارفرمایان از حق بیمه کارگر معاف شوند. بدیهی است در صورت تحقق این مساله کمک زیادی به مبحث اشتغالزایی خواهد شد.
وی افزود: باید بپذیریم که اگر قرار باشد مبحثی به نام اقتصاد مقاومتی را نهادینه کنیم ابتدا باید نظام پولی و مالی در اختیار تولیدکنندگان قرار بگیرد. این در حالی است که متاسفانه در باب شعار خیلی صحبت می‌شود اما در عمل دستاوردی مشاهده نمی‌شود. باید اذعان کرد که امروز استفاده از تسهیلات با بهره ۱۸ درصد که تا پایان کار به بهره ۲۱ درصد می‌رسد، برای تولیدکننده مقرون به صرفه نیست و این گونه نمی‌توان تولید را تقویت کرد آنچه اکنون مشاهده می‌کنید تماما سرمایه فردی و مرمی است که اگر به آن خدشه وارد شود به اصل اقتصاد مقاومتی نخواهیم رسید.
فاضلی تصریح کرد: در بحث تولید برتر شاخصه‌هایی مانند بهسازی، نوسازی ماشین‌آلات و ابزارآلات مطرح می‌شود که نیاز به پشتوانه مالی دارد. رئیس اتاق اصناف ایران اظهار کرد: برای بحث پایان سال راهکار فروش فوق‌العاده را در دستور کار داریم که در سراسر کشور طی بخشنامه‌ای ابلاغ شده است. از سوی دیگر، مسئله برگزاری نمایشگاه‌های فصلی و بهاره در دستور کار قرار گرفته است. البته خوشبختانه در این موضوع هم اتاق اصناف ایران مسئولیت برگزاری نمایشگاه و کنترل و نظارت آن را برعهده دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *